XC cykel inför 2022
Tänkte kolla hur ni andra resonerar inför nästa år och eventuella cykelinköp. Det som fått mig att fundera lite är Scott Spark RC och att de går mot 120mm i slag även på sina race modell. Jag kan förstå behovet för de som tävlar i WC, men som vanlig motionär är det kanske inte samma behov och där jag åker är det inte lika tekniskt som på cupen. Tycker jag klarar mig bra med 100mm idag.
Men vad händer kommande 1-2 år, kommer den nya standarden vara 120mm och de som då åker med 100mm kommer ha omoderna cyklar?
De cyklar som jag kollar på är:
Specialized Epic och Evo
Cube AMS Zero99
Scott Spark Team Issue AXS
Orbea OIZ Team
Allebike Majestic
Sedan är det frågan om man ens kan få tag på någon cykel inför 2022, verkar vara trögt med leveranserna.
Hur jag cyklar då? Det är blandat grusväg 40% Stig 40%, terräng 20% om jag slår ut det som någon slags genomsnittlig runda. Kör inga tävlingar och får anse mig som en lite äldre cyklist (Gubbe), tränar för att det är kul och mår bra.
Men vad händer kommande 1-2 år, kommer den nya standarden vara 120mm och de som då åker med 100mm kommer ha omoderna cyklar?
De cyklar som jag kollar på är:
Specialized Epic och Evo
Cube AMS Zero99
Scott Spark Team Issue AXS
Orbea OIZ Team
Allebike Majestic
Sedan är det frågan om man ens kan få tag på någon cykel inför 2022, verkar vara trögt med leveranserna.
Hur jag cyklar då? Det är blandat grusväg 40% Stig 40%, terräng 20% om jag slår ut det som någon slags genomsnittlig runda. Kör inga tävlingar och får anse mig som en lite äldre cyklist (Gubbe), tränar för att det är kul och mår bra.