XC DM Stockholm 2011

klas öberg

Ny medlem
XC DM Stockholm 2011
OBS! ÄNDRAT STARTDATUM!!
Vi kör DM som serie liksom förra året. Prel program med 5 deltävlingar. De första 4 är det ingen anmälan till, men till finalen är det anmälan och licens som gäller. Medaljer vid finalen. Regelerna är enkla. Flest poäng vinner, men finalen är obligatorisk. En av de andra tävlingarna räknas bort. Vid lika poäng gäller placring vid finalen. För att en klass ska gälla som DM klass krävs minst 3 startade från minst 2 klubbar under serien. Mer info om anmälan till finalen kommer.

Samling kl 18 och start kl 19 onsdagar
Finalen samling kl 10 och start kl 11
Torsdagen den 18 augusti Spårvägen CF, Flottsbro samling kl 18 start kl 19
24 augusti MTB Täby, Rösjön se karta www.mtbtaby.se för karta
31 augusti Tullinge, Lida
7 sept Järfälla CK (start kl 18.30 pga mörker), Vibyspåret Bålsta se Eniro
11 sept Sportson CK, samling kl 10 start kl 11, Rudan
Anmälan: sportsonck@scf.se
Betalning sker på plats
både kort och kontant

http://iof1.idrottonline.se/Svenska...tten/Distriktsforbund/StockholmsCykelforbund/

Senast ändrad:
XC DM Stockholm 2011
OBS!
SCF har lagt in ett breddelitläger för ungdomar som krockar med första DM deltävlingen. Vi flyttar därför tävlingen från onsdagen den 17 aug till tors den 18 aug samma plats och tid.
Ursäkta den sena ändringen och hoppas at detta inte ställer till några problem för er åkare.
Hälsningar
Klas
StoCF

XC DM Stockholm 2011
Välkomna till Flottsbro på tordag. Jag vill uppmärksamma er på en liten regeländring. Vi ändrade DM förra året från en singeltävling till en serie. Då fyra av deltävlingarna går på vardagarkvällar så kan det vara svårt att komma på alla. Efter önskemål från tävlande räknas i år en av deltävlingarna bort i poängsammandraget, avslutningen är dock obligatorisk och kan inte räknas bort. /Klas

XC DM Stockholm 2011
Vilken Stefan? Åk e4 till märsta och sväng mot sigtuna. Fortsätt 263 mot sigtuna. Sen kommer du över en bra och sen fram till en rondell där det står uppsala höger och sigtuna centrum(tror jag) vänster. Där fortsätter du rakt fram sen är det första höger.

Här finns en karta som är lite halvrisig
http://www4.idrottonline.se/SigtunaOK-Orientering/Hallsbostugan--spar/

ring om det är några problem. 0733187446
Start 1830 samling senast 1800 är nog bra.

XC DM Stockholm 2011
Ja Tycker banan är kul, Wulff har gjort halva och resten har ja knepat ihop. En bana som har allt:) lite grusväg och elljusspår, lite berghällar, lite rötter, en backe...ja skulle säga att den har allt:) som det ser ut nu kan det bli lite halt, åker precis igenom ett monsunregn på vägen hem från jobbet!!

XC DM Stockholm 2011
jeppman88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja Tycker banan är kul, Wulff har gjort halva och
> resten har ja knepat ihop. En bana som har allt:)
> lite grusväg och elljusspår, lite berghällar,
> lite rötter, en backe...ja skulle säga att den
> har allt:) som det ser ut nu kan det bli lite
> halt, åker precis igenom ett monsunregn på
> vägen hem från jobbet!!

ja, det var en kul bana:) Verkade ha varit en rolig bana på DM med.:)

XC DM Stockholm 2011
DM Avslutning
Datum: 11/9
Samling: 10:00
Plats: RUDAN
Start: 11:00
Anmälan: sportsonck@scf.se
Betalning sker på plats
både kort och kontant
För extra feststämning har vi
både fina erbjudanden och
grillen med oss
Sportson
-CK

XC DM Stockholm 2011
Lite i elfte timmen, men..

Välkomna ikväll till Rösjön i Täby för DM XC #2.

Nummerlappar delas ut från kl 18.00 på parkeringen. Utdelning av nummerlappar stänger 18:45 för att vi ska hinna förflytta oss till starten som går kl 19.00

Från parkeringen http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z...hitta.se/images/point.png"><t></t></pt></pts> kommer det att vara skyltat med pilar till starten.

Banan är klar för provkörning kl 18.00. Det kommer att bli en variant på den bana som vi brukar köra vid Rösjön för er som varit med vid Kepsar eller tidigare DM som vi arrangerat i MTB Täby.

Varvet är ca 3 km och körs i olika antal beroende på klass.
Banan består som vanligt av några tekniska partier men även bitvis mycket lättåkt på grus/gräs.

Preliminär varvfördelning:

1 varv: nyb, P11-12, F11-12
2 varv: P13-14, F13-14, F15-16
3 varv: P15-16, D30
4 varv: H50, D40, Djun
5 varv: H40, Delit, Hjun
6 varv: H30
7 varv: Helit

Välkomna
/Erik

XC DM Stockholm 2011
Då var kvällens DM tävling avklarad. Tror vi hade runt 35 åkare till start. Det börjar bli lite mörkt nu - och de sista åkarna hade det lite dunkelt i skogen.

Det finns nu resultat efter 2 deltävlingar på http://www.mtbtaby.se

Vi ses väl nästa vecka på nästa DM!

/Erik

XC DM Stockholm 2011
Det är väl fortfarande fel? Olov fick t.ex inga poäng idag men gick i mål före mig :)

EDIT: Eller rembo ik kanske itne är stockholms klubb? Han fick ju poäng senast :)

Senast ändrad:
XC DM Stockholm 2011
Tack för igår. Bra bana Ecke. Men skrik till nästa gång du gör en bana i området så hjälper jag till och fixar några fler backar:)

Borde inte täby mtb ha en tränigsbana likt fiksartorpet vid väsjöbacken med?..;-)

XC DM Stockholm 2011
Jo, jag har rekat en hel del i Väsjö. Det går att göra några bra spår - men jag har inte fått till något bra sammanhängande bana som inte korsar motionsspåren en massa gånger. Vi kanske kan ta en reksväng tillsammans ngn dag.

XC DM Stockholm 2011
Ecke skrev:
> Så Stizze, nu har jag justerat poängen. Olov ska
> inte ha några poäng från första racet.
> Ser det bra ut nu?
> http://mtbtaby.se/arkiv/resultat/DM_2011_2_3.htm
> /Erik

Nu gäller det bara att försvara "sämst i stockholm" titeln, än så länge ser det ljust ut. Jag ska göra vad jag kan för att behålla ledartröjan. Att knäcka kedjan på första tävlingen var lyckat, att sedan komma med för kort kedja för att använda storklingan sist gjorde även det susen. Vad ska jag hitta på nästa gång, inget framhjul? Eller räcker min fysik till att ta titeln utan ursäkter..? Sannolikt gör den det.. To be continued.. :)

XC DM Stockholm 2011
Ville skrev:
> Stizze. jag körde med en 32T klinga i onsdags i
> fram. Sorry om jag pajjade den ursäkten..;-)

Ja men du är ju dopad med mitokondrier och annat vetenskapligt tjafs :)

XC DM Stockholm 2011
Ville skrev:
> Du menar alltså att du är helt utan
> mitokondrier..;-)

Nejdå, jag har två stycken. Ola och Helmer, dom jobbar hårt för att skicka runt mig på banorna. :)

XC DM Stockholm 2011
Micke S skrev:
> vi planerar väl att mäta "mitochondrial density"
> på en vizz herre så det argumentet kan vi nog ta
> ställning till i framtiden.

AHUM... ;)

"Om proverna kommer att användas till projekt med andra frågeställningar kommer ny etisk prövning att genomföras och Du kommer ånyo att kontaktas för samtycke."

XC DM Stockholm 2011
Imorgon onsdag 31/8 kör vi 3:e deltävlingen i årets DM-serie. Samling parkeringen Lida Friluftsgård, därifrån snitsel ca 500m till start/målplats. Banan ska vi försöka ha klar till kl 18 för test, starten kör vi kl 19.

Välkomna! /Tullinge SK

XC DM Stockholm 2011
Där kom den, bra där!
Det blir en toppenbana såklart :-)!
Det blir kuperat och ganska tekniskt med ett par hundra meter lång grus/motionsspårsslinga inlagd för att kunna sprida fältet i början innan man kommer in på tekniken. Det är lite blandat rötter och sten och välpreppad stig samt ett och annat surhål nu efter allt regnande. I jämförelse med Flottsbrobanan kommer det upplevas som en rodelbanevariant på ett marmorgolv:-)

För den som vill ut och tjuvträna så är det "röda" som kommer att köras, men inte hela. Man går in på röda uppe ovanför skidbacken till höger och kör den tills man kommer ut på motionsspåret nästan uppe vid lida/spårcentralen(nja).

Kör hårt och välkomna!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp