XC eller Enduro?

pnkcow

Aktiv medlem
XC eller Enduro?
Jag har själv en reactor 290. Trivs bra med den. Funkar både till liftåka och vanlig stig. Min kom bestyckad med dhr2/assegai. Vilket är fint utför men det måste sägas att det är något segt på enklare stigar. Tror man kommer långt med ett extra par däck (om man orkar med bytet). Annars kan ett extra hjulpar vara en idé. Körde just så med förra hojen (Mega Tr). Ett par med dhr2/shorty och andra paret med race king.

Men bästa tipset är att köpa den hoj som väcker mest habegär:)
Jag har också en Reactor 290. Håller med ambientzz att det verkar funka till allt om man är villig att byta däck/hjul efter behov. Tänk på att de flesta recensionerna som finns är med RS varianten som har längre gaffel och kralligare hjul. Den vanliga Reactorn är lite mer allround.

Jag kollade också på Orbea Occam innan jag köpte Reactorn men det var oklar väntetid i våras.

anco

Medlem
XC eller Enduro?
När jag läser igenom tråden o alla nyttiga svar, så finns det en elefant i rummet ingen pratar om: processen. Cykling är en process, man har en progressionskurva. Många går från HT till FS. Och sen finns dom som gör samma process men efter FS går till Helstel. Tror det har att göra med att man söker nya utmaningar, man vill lära sig nya saker inom det sättet man åker på. Ex, jag skejtar och tycker det är roligt i mini/liten ramp. Jag ser mig inte droppa ner för en 3 meter hög ramp, det är inte ett mål för mig. Är det ett mål för dig att bli grym i Åre o klara gap-jumps? Då tar du stegen i den rikningen. Är målet att få bättre kondition, balans, kontroll på cykel o ha kul? Då tar du stegen i den riktningen. Stirra er inte blinda på dom två exemplena, alla har egna mål o dom kan (och FÅR) skilja sig från dessa två exemplen.
Exakt. Det är en Kona Process som ska inhandlas! :-)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer