XC i sälen

XTRMNTR

Aktiv medlem
XC i sälen
Jag om min sambo funderar på att åka till Sälen i helgen och stanna en vecka för cykling. Att det finns gott om DH och bikeparks vet jag men hur är det med ren XC? JAg har läst lite om Röräcksnäs som verkar vara nice. Kom gärna med förslag på riktiga godbitar, gärna ganska tekniskt.

XC i sälen
Snabb varning: mygg!
Denna tid på året är det galet. I skogen funkar det bara mitt på dagen i sol.

Annars finns en del där. Fråga på stadium lindvallen eller i parken på kläppen så får du kartor o hela köret

XC i sälen
gragge skrev:
-------------------------------------------------------
> Snabb varning: mygg!
> Denna tid på året är det galet. I skogen funkar
> det bara mitt på dagen i sol.
>
> Annars finns en del där. Fråga på stadium
> lindvallen eller i parken på kläppen så får du
> kartor o hela köret

Tack för tipsen, blir att packa med myggmedel eftersom min sambo är som en magnet för de små djävlarna

XC i sälen
* Rörbäcksnäs, jag var där i veckan som gick och 15km "kalugapasset" är en ajabaja att missa. Starten är vid skolan. Körde den och 10km "byrundan" med min nioåring och det var riktigt jäkla kul!

* Tips på en lite längre runda som jag inte tog mer än delar av är den som Sälen fjällmaraton går på. Den ser trevlig ut på flera avsnitt: http://fjallmaratonsalen.se/banan/ Själv körde jag bland annat delen från Östfjällstugan söderut till Högfjällshotellet med ett smil hela vägen =)

* Varning för blå och grön xc-led i Lindvallen, rena gäspningarna.

* Tekniskt men inte så långt, kolla servicevägen upp och nerför Flatfjället.

Och vad gäller mygg så var det faktiskt inte så farligt förra veckan (v 25).

XC i sälen
Om ni inte vill ha mygg som kosttillskott
image.jpg

// Larsa ;)

XC i sälen
Jag använder ThermaCells portabla myggskydd. Funkar jättebra. Man kan ha den i ett hölster oxå.

Bilagor

• TC Launinkari1.jpg
    TC Launinkari1.jpg
    81.1 KB · Besök: 17
Tillbaka
Topp