xc-skivbroms hjul

rogart

Aktiv medlem
xc-skivbroms hjul
Trodde jag hade bestämmt mig vilka hjul jag ville ha .Hade tänkt ett par Mavic st disc men sen funderar man lite .Dom är ju inte så service vänliga vid ev skada .Nu vet jag inte vad jag ska ha för hjul har ni några bra förslag .Skall vara hyfsat lätta ,servicevänliga ,får kosta en 4000-6000:- 6-bult fäste för skiva

xc-skivbroms hjul
Bygg själv, DT240s nav med mavic 717 fälg och DT revolution ekrar borde gå in i den budgeten om du hittar delarna billigt någonstans.

xc-skivbroms hjul
Den tanken har jag funderat på fast använda dt's fälgar 4.2d istället och compekrar .Revolution ekrar tror jag inte pallar mina 85 kg

xc-skivbroms hjul
Roger A skrev:
-------------------------------------------------------
> Den tanken har jag funderat på fast använda dt's
> fälgar 4.2d istället och compekrar .Revolution
> ekrar tror jag inte pallar mina 85 kg

Jag tror nog inte att 85kg körandes vanlig XC skall vara några problem för Rev ekrar.

/Jerka

xc-skivbroms hjul
Har kört med revo ekrar på ett par v-broms hjul med 240s nav innan och tyckte det var i flexigaste laget trots att dom var hårt byggda .Så comp får det nog bli denna gång med tanke på skivbromsen isåfall .Har kollat på crc och där skulle ett par såna hjul med svarta comp ekrar och 240s disc nav dt xr 4.2 fälg gå på ungefär 4800:- .

xc-skivbroms hjul
min egen erfarenhet och vad jag även läst mig till, så är de där snabbare än crc. i alla fall sen crc blev lite slöare, vilket i alla fall jag tycker de blivit.

xc-skivbroms hjul
Håller med S
DT240S nav
Mavic 717 fälg
Men jag valde Sapim CX-RAY ekrar. Dyra ja. Men sjukt hållbara, och hyfsat lätta.
Jag väger mer än du och har kört på dem 1,5 säsong och de är fortfarande spikraka.

Nakdelen är de är ingen handlare som har ekrarna hemma. Så jag beställde med några extra ekrar från cyclecomponents när jag köpte dem.

xc-skivbroms hjul
Roger A skrev:
-------------------------------------------------------
> Har sett det också .Vågar man beställa
> därifrån ?

Absolut! Jag har beställt hjul därifrån och de är snabba och smidiga.

mvh

xc-skivbroms hjul
Vad tror ni om dessa . <http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=20520> samma fälgar raka ekrar och Hope nav.

Bilagor

• 20520.jpg
    20520.jpg
    73.7 KB · Besök: 18
Tillbaka
Topp