XC-Svetto runda i GBG?

cmadius

Ny medlem
XC-Svetto runda i GBG?
Vet inte vad som hände riktigt men jag råkade anmäla mig till Grenserittet i sommar. Har hört att detta skulle vara ett schysst långlopp och pga en hälskada och uteblivet GBG-varv behövdes nått att se fram emot.
Har dock aldrig kört ett XC långlopp (har inte kört nått cykellopp över huvud taget) samtidigt som jag är lite ny på MTB och inser nu att jag behöver träna. Träna ordentligt! Skall försöka hänga på lite Easy Rides nu på våren men behöver nog komplettera med en riktig svetto-runda. Och det är här jag behöver hjälp.
Tar tacksamt emot tips på runda/rundor som har XC karaktär. Bor i Lunden så östra GBG är ju fördelaktigt men inte nödvändigt.

tpf,
cmadius

XC-Svetto runda i GBG?
Trevligt. Ganska enkelt långlopp men mycket bra och väldigt mycket folk. Se bara till att få till några pass i samma längd som de så du märker hur kroppen fungerar och när du behöver energi och sådant så lär det gå bra. Mest tiden som är det viktiga då och inte sträckan.

XC-Svetto runda i GBG?
Fässberg: Tack för tipset. Men jag tror nog inte att jag pallar en Extreme Ride på 9 timmar än. ;o)

Skulle behöva tips på nån runda på ett par mil som innehåller mycket grus/gårds väg. Grus 8:an är ju till och med trist att springa runt.

Tillbaka
Topp