XO Vev

Lövis

Aktiv medlem
XO Vev
Kollar på ett Truvativ X0 vevparti som reas ut, vet ni om det är nån skillnad på de som är från 2011 till dagens motsvarande?
Ser ju åtminstone lika ut..

XO Vev
Antar det är det sram xo kolfibervevpartiet för 1100kr från chainreactioncycles?

Köpte ett, och ja det är löstagbar spindel!:)

Jag fick även ett vevlager med.

Ps. Utan spindel väger armarna med axel dryga 460 gram

Mvh/Kassler

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    128.2 KB · Besök: 13
XO Vev
kais01 sa:
spindlarna säljs som säljs löst anges ibland omärkta, ibland som gxp resp bb30. kan någon klok person upplysa om skillnaden?

Sram vevarna är som lego. Du kan byta spindel fritt mellan vevpartierna oavsett om det är ett gxp eller bb30, infästningen för spindeln är likadan, de som skiljer är offseten på spindeln. Spindlarna finns med en jävla massa olika bultdelningar och två eller tre delade. Ska man köra singelklinga fram så skiter man i spindeln och kör narrow wide drev för sram direct mount!

Mvh/Kassler

XO Vev
Jag beställde hem ett från crc. Det blir nog säkert bra.
Har redan några olika sramklingor utan spindel som gått på ett 1400 vevparti, så tanken är att kunna använda klingorna mellan båda hojarna, bara jag får hem delar så det räcker till båda...

XO Vev
Lövis sa:
Har redan några olika sramklingor utan spindel som gått på ett 1400 vevparti, så tanken är att kunna använda klingorna mellan båda hojarna, bara jag får hem delar så det räcker till båda...

Jag har lite spi dlar och en garbaruk direct mount klinga liggandes om det skulle vara intressant!:)

XO Vev
Kassler sa:
Lövis sa:

Jag har lite spi dlar och en garbaruk direct mount klinga liggandes om det skulle vara intressant!:)

Tack för erbjudandet! Tror dock jag ska reda mig på de kuggar jag har. :-)

Tillbaka
Topp