Xperia V på cykel?

BeGe

Ny medlem
Xperia V på cykel?
Är det någon som har sett en hållare för Sony Xperia V som kan monteras på styret?
Xperia V är damm o vattentät och har dessutom en dockningskontakt som kan anslutas till ett externt batteri eller en navdynamo. Är detta en bra lösning för långfärdscyklister i alla väder?
Tacksam för synpunkter.
BeGe

Xperia V på cykel?
Tjena!

Har inte sett någon hållare för cykel som är specifik för V, men kan tänka mig att det kommer..
Min kommer ligga i ryggfickan, behöver inte hålla koll under tiden jag cyklar..
Jag är riktigt nöjd med min iallafall, har haft den i tre veckor snart. Enda nackdelen är väl att folk kollar lite snett när man tar med den i duschen på badhuset. :D

Xperia V på cykel?
Alltid intressant när nya forummedlemmars förstapost är en fråga som samtidigt listar alla säljargument för en nylanserad produkt...

Hur som helst, ingen input rörande styrmontage, men nöjd i övrigt med den efter ett par veckors användande.
Snabb och laggfri och att den är vattentät är helt klart en bonus. Android är som det är men går att lära sig leva med.
Nackdel med Sony är att de är hyfsat sena med uppdateringar men det brukar gå att lösa från tredjepart.

//j

Xperia V på cykel?
Dessutom verkar pekskärmen funka bra även när den blivit blöt, något man inte kan säga om Motorpla Defy (som iofs är till åren kommen nu).

Xperia V på cykel?
jesperC skrev:
-------------------------------------------------------
> Alltid intressant när nya forummedlemmars
> förstapost är en fråga som samtidigt listar
> alla säljargument för en nylanserad produkt...
>
> //j

Lågrisk skulle jag säga. Googla BeGe och Randonneur.

/N

Xperia V på cykel?
Bra, gissar att min smygreklamsradar är för hårt ställd.

Gällande hållare som nyttjar ladduttaget på sidan så har jag bara sett sonys egna än så länge. Den ser dock för klumpigt ut för att kunna funka på styret.
Får hoppas att telefonen får bra spridning och lite friluftsstämpel, då kanske någon tar fram en dedikerad cykelhållare. Om inte så lär det i alla fall dyka upp bilhållare som man kan modda.

//j

Xperia V på cykel?
Xperia V på cykel?
Angående styrmontage, jag köpte ett silikoncase till telefonen. Samt ett vridfäste till garmin forerunner 305. Limmade den delen som ska sitta i klockan på baksidan av caset. Voila, vridfäste som sitter som berget till styrstammen.

Xperia V på cykel?
Tack för alla synpunkterna!
Det som behövs är en hållare som kan greppa mobilen så hårt att den även sitter kvar vid mycket "skakningar" i styret när man kör på ojämnt underlag.
För att ansluta en extern spänningskälla behövs ett kontaktdon som passar till de två externa kontaktblecken på Xperia V:n. För att bibehålla "vattenskyddet" kan man inte använda den vanliga mikro usb anslutningen.

Xperia V på cykel?
Martin W skrev:
> Med dessa två så får du en billig och bra
> lösning som borde fungera perfekt:
> Hållare:
> http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikat
> ion/mobiltelefon-tillbehor/hallare/bygg-din-egen/h
> allare-universal-58-89-mm-p93112
> Cykelfäste:
> http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikat
> ion/mobiltelefon-tillbehor/hallare/bygg-din-egen/f
> aste-for-cykel-stag-p93106
> 149 + 99 kr
>
> Jag har själv universalhållaren i bilen till min
> Xperia V och den griper riktigt stabilt om
> telefonen. Sen har jag tittat på cykelfästet som
> också ser bra ut, men det har jag inte använt
> själv.

Jäpp. Funkar bra. Använder combot för en lite äldre men lika vattentät Xperia Activ.
Se bara till att spänna hållaren ordentligt om telefonen, annars funkar det inte lika bra...

Xperia V på cykel?
Fan, jag är sugen på fanskapet men hörde att den ska överhetta ganska lätt då den är ganska tät. Ni som har haft den ett tag, hur har den fungerat nu efter ett par månader?

Xperia V på cykel?
Mathias B skrev:
> Fan, jag är sugen på fanskapet men hörde att
> den ska överhetta ganska lätt då den är ganska
> tät. Ni som har haft den ett tag, hur har den
> fungerat nu efter ett par månader?

Problemlöst.

Tillbaka
Topp