XT-bromsar med fyrkolvsok

Astraboy

Aktiv medlem
Någon som kör? Jag har hört om problem med nya generationen av XT-bromsar, har detta åtgärdats eller är det lite som att köpa grisen i säcken?????

Astraboy sa:
Någon som kör? Jag har hört om problem med nya generationen av XT-bromsar, har detta åtgärdats eller är det lite som att köpa grisen i säcken?????

Det gällde väl iof främst två-kolvarna men ska vara åtgärdat sen 2018-modellerna. Allt baserat på vad jag läst här på Happy och andra slemmiga hålor på internetet.

Har kört mina förra och denna säsongen och de funkar fint! Inte haft problem med vandrande bitepoint på dessa som jag hade på mina gamla 2 kolvs XT.

Jag har i alla fall haft vandrande bitepoint som fixats med luftning 2 ggr. (full spruta med ny olja från oket och upp i tratten).

Om du inte är rädd för några extra gram kan du ju köpa Zee istället. Jag är grymt nöjd, både "modulation" och bra bett i en och samma broms.

larsaw sa:
Astraboy sa:

Det gällde väl iof främst två-kolvarna men ska vara åtgärdat sen 2018-modellerna. Allt baserat på vad jag läst här på Happy och andra slemmiga hålor på internetet.

Tar tillbaka mitt uttalande!! :/
https://m.pinkbike.com/news/review-shimanos-all-new-xt-4-piston-brake.html
Köp SLX eller Zee’s istället!!!
Eller varför inte Formula Cura?

Tillbaka
Topp