xtr m952

planetx

Aktiv medlem
xtr m952
tänkte jag skulle göra de enkelt för mig då ni på happy är så grymt duktiga på o hjälpa. Har fått tag i ett komplett xtr m952 vevparti som är i helt ok skick. Dock är de fint skick på vevarmarna men klingorna är de värre med, iaf mellan o lilla. Den stora klingan är som tur är helt ok skick o kan köras med som de är, annars hade de blivit snuskdyrt. Men.. mellanklingan skulle jag behöva byta mot en ny, lilla tjejklingan åker jag extremt sällan på så den kan jag vara utan. Om jag inte missuppfattat de hela fel så är de 112/68 på detta parti vilket jag inte vet om de säljs längre, har nån här tips eller kanske till o med en liggandes till ett bra pris? Spelar ingen roll vilket märke de är på dem, så länge de passar bra så.

xtr m952
Varför jag ska använda just de partiet är dels att jag bygger på en äldre cannondale f2000 ram där jag tänker använda helst tidsenliga produkter. Nu har jag en önskan om ett sram x0 parti i redwin röd men de är lite dyrt för mig o kosta på just nu, kanske senare. För de andra så har jag nu fått detta parti gratis ihop med lager o lite andra saker så jag kan kosta på detta lite tycker jag. Jag får känna efter lite nu hur jag gör med klingan om jag byter hela spindeln eller bara mellanklingan, perfekt vore om nån hade ett vettigt liggandes hemma i nån pillemojlåda (som jag kallar slito släng). tacksam för alla svar. :)

xtr m952
Om du byter hela spindeln/storklingan går ju liksom vitsen med detta vackra vevparti förlorad, tycker jag.

xtr_cranks.JPG

Men jag har ju inga bra svar på varifrån du skall få tag på en ny mellanklinga!

xtr m952
Nej de är lite så jag tänkte med oskar. Just ett sådant är de jag har med. Lite nya bultar i nån eloxerad fin färg o en annan mellanklinga så ska de bli lite cykeporr av de sen. Ja vet, jag kan inte hjälpa de men jag bara avgudar eran på 90 talet med eloxerade saker. ;)

Tillbaka
Topp