Xx1 axs bakväxel med garbaruk micro spline?

blanks

Medlem
Någon som vet om axs Xx1 fungerar med garbaruks micro spline kassett?
Jag får den inte att fungera. Kassetten upplevs för smal. Antingen tuggar den på högre växlarna eller ligger för långt ner på dom lägre om man skall ha dom större dreven bra.
Enligt cykelgear skall det fungera.
Kedjan är en X01.
Cykeln är ny men visst, växelörat kan ju ha fått sej en smäll i transporten.

Jag har inte samma komponenter (GX AXS med Sunrace 12sp HG kasett), men hade samma strul och som mr MagerValp säger så är det mest troligt så att växelörat är snett.. Åkte till min LBS och med lite verktyg kaffe och stök så växlar det som det ska, krispigt från lilla till stora.

Funkar det inte att trimma med axs appen? Kör också gx axs med sun race och det funkar kalas efter att ha trimmat varje drev för sig.

Jag kikade i appen idag men hittade inget om att ändra varje drev för sej.
Kikar mer imorgon på det.
Men hittade nog felet. Örat som lutar inåt i nederkant. La en pappbit i nederkant mellan öra och bakväxeln, blev ok men lite för mycket åt andra hållet ist nu ?

Annars går det utan app också, bara lägga på växeln som bråkar, hålla in parkopplingsknappen och sen trimma upp eller ned. Men är örat skevt ska du så klart börja där.

Instämmer med övriga, örat verkar vara lite off. Amazon och övriga ställen har en kopia på Parktools växelöra riktare för några hundringar, något som har en plats i allas verktygslådor :)

Funkar det inte att trimma med axs appen? Kör också gx axs med sun race och det funkar kalas efter att ha trimmat varje drev för sig.
Ehh, finns inget stöd för individuella inställningar per drev. AXS micro adjust fungerar exakt som en barrel adjuster på en mekanisk drivlina, varken mer eller mindre.

Ehh, finns inget stöd för individuella inställningar per drev. AXS micro adjust fungerar exakt som en barrel adjuster på en mekanisk drivlina, varken mer eller mindre.

Se där, jag fick för mig att man kunde trimma individuellt. Kan det ha varit så tidigare med äldre firmware? Har en minnesbild av att en polare pratade sig varm om detta när han bytt till AXS på sin gravel för några år sen.
Om inte annat borde de genast släppa en firmware som möjliggör detta.

Hur funkar det att byta åt andra hållet? Jag har ett par hjul med XD body men har Shimano på nya cykeln. Någon som provat Garbaruk XD-body kasett med shimano XT växel?

Det finns de som testat utan problem ja.
Själv har jag haft problem med att blanda på gamla 10s så jag lovar inget. Har man grejerna finns det inget det väl inget att förlora

Jag har inte kasetten, är sugen på att köpa en och ser möjligheten att slippa köpa en microspline body till hjulen.

Jag provade samma koncept med Xx1 axs växel och garbaruk microspline kassett men fick det inte att fungera så bra som jag önskade. Antingen som du säger så gick det inte att växla uppåt från dom två minsta dreven eller så började det tugga runt 3-4 största. Bytte till XD body och XX1 kasset och nu fungerar det klockrent.

Tillbaka
Topp