Xxl - White RR Interceptor 17 något att köpa?

Nicke_a

Medlem
Någon som har info, kunskap om xxl”s cykelmärke White? Står i valet att införskaffa en ny cykel, tittar på RR Interceptor 17. Har bra delar men är osäker på ramen? Hittar inga tester eller nåt om dom. Kanske finns en anledning till det?

Kinesisk katalogram... Du lär inte hitta några tester. Det är en cykelram, förmodligen lite bättre än de billigaste på ebay/ali. Går säkert alldeles utmärkt att cykla på.

Många av Whiteramarna tillverkas av Kinesis i Taiwan.Vet dock ej om det gäller just RR Interceptor.
Kinesis är även ramleverantör till ett flertal kända märken.

Nu har jag fått möjlighet att köpa en helt ny White RR Interceptor Di2 2017 från XXL för 15 000 kr. Jag är glad amatör och min instegsracer jag har nu duger utmärkt men alltid kul att gradera upp sig och min fråga är vad ni tycker om denna för 15 000 kr (ordinarie pris verkar vara 35 000 kr vilket ingen nånsin betalat):

http://whitebikes.se/cyklar/rr-interceptor/

Lite häftigt med kolfiberhjul, elektroniska växlar och totalvikt på 7,7 kg (strl M) men frågan är om det är en dum affär? Känns för mig som mycket "bang for the bucks" men alltid skönt att rådgöra med bättre vetande... Lite tråkigt att det bara är 105-bromsar och kassett men det funkar nog ändå.

Om det är av intresse så är ramen denna men det är ju väldigt knapphändig information om den:

https://www.xxl.se/white-frame-set-...t-med-gaffel-och-sadelstang/p/1134054_1_style

Nedan finns ett test av 2016-årsmodell vilken jag förmodar har stora likheter med 2017 (förutom att 2017 har 105-bromsar runtom):

https://www.landevei.no/test/sykler/test-white-rr-interceptor-2016

Jag är 188 cm lång och väger 97 kg och det är en XL-storlek jag kan köpa.
Bra eller anus för 15 000 kr - vad sägs?

/Arvid

Sixten Fors sa:
XL passar nog perfekt. 15 K är väl helt ok och säkert en vettig cykel som funkar utmärkt att cykla på. Köp!