Yell - nytt svenskt märke för energigel

miyatafarfar

Aktiv medlem
Såg på Instagram för ett tag sedan att det dykt upp ett nytt svenskt märke för energigel. USP:en är att det är minimalistiskt, enkelt, och därför också billigt.

18 kr styck
100 kcal
25 g kolhydrater

Någon som testat? Jag klickade hem en låda men har inte hunnit testa ute under träning än. Har bara kört kolhydrater i vattnet tidigare och annat godis eftersom jag varit avskräckt av priset på övriga märken. Men testade en i soffan (haha) och jovisst smakar det cola. Har dock inget att jämföra med då det är min första gel någonsin.

Framförallt tycker jag att designen var riktigt snygg!

IMG_3971.webp

(Ej reklam men Yell får gärna sponsra mig. Finns i dm, wink wink)

Men OnT. intressant, 18kr är ju bra, hur många måste man köpa då?
Dom endurance jag snålköpte för €1/st gav mig blåsor i munnen, dock var det på LoSS och jag tog väldigt många tveksamma beslut både för vätska och nutrition

Dom endurance jag snålköpte för €1/st gav mig blåsor i munnen, dock var det på LoSS och jag tog väldigt många tveksamma beslut både för vätska och nutrition
Det verkar säljas som 12-pack. Finns bara via hemsidan och kommer förmodligen inte att finnas i butiker (bara killgissar) utan är väl mer direct to consumer för att hålla priset nere. Frakten drar upp priset per gel såklart (betalade 49 kr frakt) så ju fler lådor man beställer desto lägre pris per gel. Vet inte om dom har nåt fri frakt-erbjudande vid visst antal lådor.

Ska testa att köra en riktig långtur när cykeln är tillbaka från reparation så får vi se om jag får blåsor eller inte om jag maxar intaget.

Den där ser svår ut att öppna utan att bli kladdig på fingrarna. Går gelen att "trycka ner" innan man öppnar??

Ärlig fråga: Varför klämmer inte fler i sig exempelvis chokladsås som energigel?

Består mestadels av glukossirap, har en enkelt hanterbar förpackning och kostar 26 pix för 250 gram.

Den där ser svår ut att öppna utan att bli kladdig på fingrarna. Går gelen att "trycka ner" innan man öppnar??
Håller med men verkar som fler och fler går över till utan kork. Kladd/kletet är drygt speciellt på fingrarna eller så blir det klister bak i fickan.

Kör med enervit med kork ibland men är inte speciellt billiga.

Ärlig fråga: Varför klämmer inte fler i sig exempelvis chokladsås som energigel?

Består mestadels av glukossirap, har en enkelt hanterbar förpackning och kostar 26 pix för 250 gram.

Det var definitivt lättare att svälja gelen än ren chokladsås. Hjälper också att man inte riskerar att rulla in till caféstoppet såhär:
IMG_3978.webp

Håller med men verkar som fler och fler går över till utan kork. Kladd/kletet är drygt speciellt på fingrarna eller så blir det klister bak i fickan.

Kör med enervit med kork ibland men är inte speciellt billiga.
Är det vanligt med kork för ”cykelspecifika” gels annars? Yell verkar rikta sig till löpare (även om dom ger exempel på fler sporter på hemsidan såklart). Kanske har nåt med saken att göra. Är väl enklare att använda båda händerna och fippla med gel när man springer än på cykel. Men man tar väl ändå hela gelen på en gång om det inte är en bautavariant.

Funkar skitbra för mig, för 1 euro st / 45g så står jag dessutom ut med smakrikheten.

Själv har jag väl i stort sett landat i att jag tycker umara är värt pengarna. Vill jag köra på något billigt så blir det sportdryck från 4endurance, gelsen är väl helt ok.

Kul med nytt som dessutom är svenskt!
Någon som kan hitta något kolhydratsförhållande?

Tillbaka
Topp