Ymeriter se hit! Stigcykling i Boråstrakten

lundatok

Aktiv medlem
Tjena!

Har ni tips på så kallad mullig stigcykling i Knalleland? Jag tänkte tillbringa några dagar hos min ädle vapendragare som bosatt sig i Borås. Tidigare har vi hojat mycket i Delsjön, Sisjön och Sandsjöbacka, men nu är det nya jaktmarker som sagt och vi är sugna på mer av samma vara.

Lyfter denna tråden, det är iaf mig lundatok ska hälsa på och jag har inte riktigt lyckats hitta nåt speciellt än. Bor sen några månader i druvefors och har väl cyklat runt lite kring bråt och de markerna. Det finns ju lite här men mest grusväg, hittar inga bra sammanhängande stigar. Har även kört lite vid kransmossen med och där fanns ju lite men det är ju rätt korta slingor.
Sällskap hade ju inte skadat heller.

Har inte cyklat så mycket i skogen men klippte ihop ett antal kartor från eniro till en större sammanhängande över området från 41:an till Gånghester-Aplared. Tyvärr rasade hårddisken sedan men har nog kvar det på CD någonstans. Vet att många andra ger sig ut i de områdena också.

Har bara kikat på hittas kartor men där verkar ju finnas en del. Inga återkommande sällskap som sticker med jämna mellanrum?

Slå en signal!!!! Jag är inte cyklingsbar själv för tillfället (knäoperation) men kan få fatt i andra att vara vägvisare. Du når mig på 033-444162.

Vojd: Du får gärna haka på våra träningar uppe vid Ymerstugan!!! Måndagar och onsdagar klockan 18:00 är det som gäller. Idag kanske inte är nån höjdare för det blir nog mest "trampa-ur-benen-på-grusvägs-köra" för de flesta efter helgens eskapader. Men du är så välkommen så att dyka upp när du har lust och tid!

/anki

Tillbaka
Topp