Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Bernt Johansson berättar själv om guldloppet i OS Motreal 1976:
Någon som vet om det finns filmer på nätet från hans karriär som mtb-cyklist?
Skulle vara kul att se om Grundig Cup från Norge i början av 90-t när han tvålade till hela världseliten!!!
edit: tackar och bugar för tipsen om hur man formaterar!
saibot skrev:
-------------------------------------------------------
> Tog på mej hjälmkameran (med chest mount) på en
> av mina sista turer innan det blir för kallt
> (för dyrt att köpa cykelkläder för kallt
> väder! ^^)
>
>
Förstår att fürhern är lite putt. De stackars nazister har ju haft det motigt den senaste tiden med odemokratiska tv-stationer, störande boboselor, äggkastande aktivister och rasistiska partimedlemmar som bara råkar sparka på folk!
Skogling skrev:
> saibot skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tog på mej hjälmkameran (med chest mount) på
> en
> > av mina sista turer innan det blir för kallt
> > (för dyrt att köpa cykelkläder för kallt
> > väder! ^^)
> >
> >
cykliststockholm skrev:
> Bernt Johansson berättar själv om guldloppet i
> OS Motreal 1976:
>
>
>
> Någon som vet om det finns filmer på nätet
> från hans karriär som mtb-cyklist?
> Skulle vara kul att se om Grundig Cup från Norge
> i början av 90-t när han tvålade till hela
> världseliten!!!
>
> edit: tackar och bugar för tipsen om hur man
> formaterar!
Bernts klubb Mariestadcyklisten var på den tiden sponsrade av Peugeot och Bianchi och det sägs att Bernt cyklade på en svart & vit Peugeot. De modellerna som P. sponsrade sina toppcyklister under dessa år heter PX10 (komplett) / PY10 (ram) och var gjorda av extra tunna Reynolds 531SL Mn-Mo rör. Men det är svårt att avgöra när man kollar man på den cykel som Bernt höjer i skyn i tv-bilderna ovan vilken av dem det var. http://cyclespeugeot.com/PX10.html
"What separates gymkhana from traditional autocross events is that the gymkhana requires drivers to perform reversals, 180 degree spins, 360 degree spins, parking boxes, figure 8s and other advanced skills."
"Drifting is also encouraged where helpful or necessary."
"Essentially, a gymkhana is any event featuring a starting point, a finish line and some sort of "obstacle" to get through, around, or by, all within a time limit."
AxelSthlm skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> Det var by far det vidrigaste jobbet jag sett på
> länge, hur fan är man funtad för att ta det,
> betalar det bra eller?
Hugaligen, jag blev tvungen att trycka på paus ett par gånger, lebbit jobb!
Jevvlar! Jag är långt ifrån höjdrädd (klippklättrar en del & var brandman i lumpen) men det där var hårigt. Blev väldigt förvånad över att de friklättrar på jobbet, hade trott att det var en självklarhet att man byggde såna master så det är enkelt att säkra hela vägen..
Sen att galningar som Dean Potter, uberklättrare och slack-line-guru, gör det här, är ju en annan sak..
Danny Boyle (Trainspotting och Slumdog Millionaire) har haft premiärvisning av 127 Hours, tydligen svimmade tre personer i publiken av amputationsscenen (som inte syns i den här trailern).