Zipp 202

nivde

Medlem
Zipp 202
Jag köpte nyligen en cykel där det satt ett par zipp 202 tub fälgar från 2012. Men jag skulle vilja sälja dessa men har ingen vidare koll på vad de är värda.... Jag har försökt att googla runt men lyckas inte hitta några likvärdiga. De är i bra skick, raka och fina, på sitter ett par Continental giro i helt okej skick, passar Sram/shimano och jag hade tänkt att sälja utan kassett.

Så jag skulle behöva er hjälp för att prissätta dom till ett rimligt pris, självklart vill jag få så mycket som möjligt att köpa nya för. :)

Zipp 202
Beror oxå lite på om det är v7 eller v8 på 88/188-hubbarna.
(Tror det kom nya uppdaterade 202:or 2013 med v8 på hubbarna bland annat.)
(Men Zipp är för mig mest en soppa :-) )

Zipp 202
Efter jag tittat på Zipps hemsida så blir jag inte klok på vad jag har. På framnavet står det 08811 .... så jag antar att det är ett 88 nav, och på baknavet står det 18811 .... så jag antar att det är ett 188.

När jag mätte framnavets "clinch nut" så är den 1,46tum. Men det står att 2:a generationen inte återkallas, och jag lyckas inte hitta om jag har 2:a generationen eller om jag har V6-V8

Bilagor

• IMG_6434.JPG
    IMG_6434.JPG
    220.6 KB · Besök: 17
  • IMG_6435.JPG
    IMG_6435.JPG
    219.2 KB · Besök: 20
  • IMG_6436.JPG
    IMG_6436.JPG
    182.7 KB · Besök: 25
Zipp 202
Svårt att sätta ett pris på dem, men spontant känns det svårt att ta bra betalt om de nu är bara för 10del....tror inte heller tuberna är värda så mycket då nya ägaren vill förmodligen limma nya(jag skulle definitivt göra det). Jag skulle nog begärt någonstans mellan 3-5tkr beroende på skick och lagren(bodyn ser oförskämt fint ut).

Zipp 202
Okej tack för hjälpen! Enligt förra ägaren har de inte rullat särskilt långt, och när jag provar att snurra så känns det som lagerna är i bra skick. Det känns som att 3000 får man ge för ett par halvtaskiga begagnade fälgar av en mindre känd tillverkare.

Zipp 202
Vettigt utgångspris IMHO.
Framdäcket ska nog i min bok klassas som livsfarligt :-) men det är ju upp till användaren.
[Skulle nog inte sätta pengar på att man kan får 11-delad Shimano, men det finns ju Campahubbar + 0,2 spacer, och Campadrev funkar fint på en Shimanohoj.]

Tillbaka
Topp