Zwift med äldre Tacx Flow

e120guru

Ny medlem
Så, såg att man fick 2 mån gratis Zwift genom Strava nu... Gick in å kollade på Zwift-hemsidan, men min trainer (Tacx Flow (den äldre gula)) verkar inte stödjas... TrainerRoad har en effektprofil för den, men Zwift verkar inte ha någon...

Finns det någon man kan göra åt det? Eller är det att köra TrainerRoad enbart eller byta Trainer som gäller? (Alternativt köpa en svindyr effektmätare)

Gotland_pina skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Har du trainerroad kan man väl använda
> Trainerrelay. Då borde Zwift tro att du har en
> powermeter.

Tyvärr inte. Det är bara ett program åt gången som kan komma åt antstickan.

Hmmm... Får undersöka den saken... Har idag BLE-sensorer på hojen, men hade en tanke att skaffa ANT-prytlar om Zwift hade haft stöd för min trainer...

Men en idé skulle ju kunna vara att köra TrainerRoad med TrainerRelay på en dator som tar emot BLE-signalerna och skicka ut på en ANT-sticka funkar det? I så fall kan ju en annan ANT-sticka plocka upp signalen väl? Blir ju lite meckigt, emn bättre än inget... Men om nån har andra förslag så mottages de tacksamt...

Ursäkta trådkapningen, men jag... eller en vän som är teknisk idiot... undrar vad jag (eller den här vännen då) minst behöver inhandla för att kunna köra Zwift. Finnes: Trainer från början av seklet med 0 uppkopplingsmöjligheter och en nästan lika gammal Garmin Edge 705. Räcker det med en kadens/hastighetssensor? Går det att använda ANT-stickan från löparklockan (405)? Förslag på absolut billigaste uppkopplingsalternativ mottages tacksamt!

Surkärring skrev:
> Ursäkta trådkapningen, men jag... eller en vän
> som är teknisk idiot... undrar vad jag (eller den
> här vännen då) minst behöver inhandla för att
> kunna köra Zwift. Finnes: Trainer från början
> av seklet med 0 uppkopplingsmöjligheter och en
> nästan lika gammal Garmin Edge 705. Räcker det
> med en kadens/hastighetssensor? Går det att
> använda ANT-stickan från löparklockan (405)?
> Förslag på absolut billigaste
> uppkopplingsalternativ mottages tacksamt!

Det räcker med kadens/hastighetssensor om din trainer finns med här https://support.zwift.com/hc/en-us/...rs-does-Zwift-support-What-do-I-need-to-ride-
under rubriken "zPower Compatible Trainer and ANT+ Speed Sensor"

Finns din trainer inte kan du ju alltid testa dig fram till om någon av de som finns listade ha en någorlunda lika kraftkurva som din.

Din Ant sticka kommer funka om det är ANT+-sticka. Är det bara ANT får du testa om det funkar.

Gotland_pina skrev:
> Finns din trainer inte kan du ju alltid testa dig
> fram till om någon av de som finns listade ha en
> någorlunda lika kraftkurva som din.
>

Det vore dock att fuska ännu mer än vad zPower redan är, om nu någon bryr sig :)

Ser att min Minoura LR760 trainer är kompatibel fast då krävs en ANT+ Speed & Kadens sensor.

Kan jag få det att lira ihop med min Garmin Edge 1000 som har hastighet å kadens sensor?

Behöver jag också en Ant+ sticka till datorn eller surfplattan för att få det att lira ihop då?

Ursäkta mina dumma frågor men jag är vad ungarna kallar mig, "noob" ;)

inzani skrev:
> Ser att min Minoura LR760 trainer är kompatibel
> fast då krävs en ANT+ Speed & Kadens sensor.
>
> Kan jag få det att lira ihop med min Garmin Edge
> 1000 som har hastighet å kadens sensor?
>
> Behöver jag också en Ant+ sticka till datorn
> eller surfplattan för att få det att lira ihop
> då?
>
> Ursäkta mina dumma frågor men jag är vad
> ungarna kallar mig, "noob" ;)

Din Garmin Edge kan du lämna utanför, den fyller ingen roll.
Däremot kan du använda hastighets- och kadenssensorn på cykeln ihop med en ANT+-sticka till datorn, precis som du skriver.
Allt finns beskrivet här: http://zwift.com/getting-started/
Hittar dock inte Minaura LR760 i listan...

Din Garmin 1000 behövs inte, däremot hastighet & kadens sensor som du kopplar till din dator via Ant+ stick.

Och emilh: Ja, någpn (jag) bryr sig. Jävligt irriterande att det nästan alltid är någon zPower hen som har KOM/Sprint/varv tröja. Och på helt osannolika tider.
Det finns en rätt lång tråd på deras support forum som behandlar ämnet, så helt ensam är jag inte.

emilh skrev:
> Din Garmin Edge kan du lämna utanför, den fyller
> ingen roll.
> Däremot kan du använda hastighets- och
> kadenssensorn på cykeln ihop med en ANT+-sticka
> till datorn, precis som du skriver.
> Allt finns beskrivet här:
> http://zwift.com/getting-started/
> Hittar dock inte Minaura LR760 i listan...

Jamen du kanoners. Då ska jag handla på mig en Ant+ sticka till datorn.

emilh den finns listad här: https://support.zwift.com/hc/en-us/...ers-does-Zwift-support-What-do-I-need-to-ride Under "zPower Compatible Trainer and ANT+ Speed Sensor"

Tillbaka
Topp