Distanscykling
Aktiv medlem
Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift
OCH det går att hitta personer/grupper som håller ens eget tempo, så på ett sätt bättre än i verkligheten.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Försökte välja träningsapp för att muntra upp väggstirrandet. Här på Happy är det lätt att få intrycket att det förs en jämn kamp mellan Zwift, Trainerroad, Suffferfest, Fulgaz, etc.
Ville verifiera i Google, men då blev bilden en annan med Zwift i ensamt majestät.
Har jag fel om jag ens funderar på att utvärdera något alternativ?
Enklast är väl att prova själv? Zwift strular ju mer och är lite gubbcringe, men samtidigt kan du ju tävla.Försökte välja träningsapp för att muntra upp väggstirrandet. Här på Happy är det lätt att få intrycket att det förs en jämn kamp mellan Zwift, Trainerroad, Suffferfest, Fulgaz, etc.
Ville verifiera i Google, men då blev bilden en annan med Zwift i ensamt majestät.
Försökte välja träningsapp för att muntra upp väggstirrandet. Här på Happy är det lätt att få intrycket att det förs en jämn kamp mellan Zwift, Trainerroad, Suffferfest, Fulgaz, etc.
När fan drar ni igång? Är ju minsy 2 månader kvar tills man kan köra lvg ute?Tack för svaren. Jag velar vidare nu när våren och ljuset kommer. Snart drar gruppträningarna ute igång.
När fan drar ni igång? Är ju minsy 2 månader kvar tills man kan köra lvg ute?
Fråga 1. Kan man fuska i swift? Dvs ge färre watt än vad mätaren visar?
Fråga 2. Ibland funkar inte motståndet i spolen på Tacxen. Och ibland funkar det (i uppförs alltså) Varför??? Såg att det ev kan ha med win 10 att göra?
Här verkar de flesta köra och jag har dåligt samvete att jag sitter inne. Det är en mild vinter, det är hösttemperatur.När fan drar ni igång? Är ju minsy 2 månader kvar tills man kan köra lvg ute?
Tja Staine.Man ska ang sin vikt.. många har typ 6-7w/kg vilket ju är helt naturligt. :p
Angående problem med Zwift så verkar en del ha det, de flesta inte. Jag gav upp efter många timmar efter tester både på Win 10 o MacOSx
Havoc, du kanske ska uppgradera riskokaren till win 10? ;)
När det gäller watt, visst, om man anger för låg vikt så får man upp w/kg. Men totala watt-värdet, kan det felaktigt visa för högt (eller för lågt) på nåt sätt?
Fan, fick för mig att det var 1909, måste ut i garaget och kolla ver nogaHar inte ni andra fått detta mail också?
View in browser
Hey S,
Heads up!
If you’ve updated the device you use to Zwift with the latest Windows 10 update (version 1903), then you may experience a broken Bluetooth connection.
Some Bluetooth devices won’t pair or show up on your PC at all. This can affect any number of things, like your BLE-connected mouse, speakers, and even your trainer.
To combat this issue while they work on a fix, Microsoft has released a workaround. Unfortunately, it hasn’t been successful for our testing team at Zwift. So if you’re an avid Zwifter, we strongly encourage not updating to Windows 10 (version 1903) if you haven’t already, at least until a patch release addresses the Bluetooth issue.
Alternatively, try one of the following:
- The Zwift Companion app on your Android or iOS device can be used to establish a Bluetooth connection. Perfect for either bridging your connection to your computer when it’s out of range or when you need to add another Bluetooth space.
- The Zwift app on your Android or iOS device has built-in Bluetooth capabilities.
Ride On.
The Team at Zwift
here
Facebook Twitter Instagram YouTube You are receiving this email because you signed up for a Zwift account. Should you find us annoying or irrelevant you can always unsubscribe
Några frågor ang Zwift.
Tar det 3min innan erat program laddat fram själva "spelet"?
När fan drar ni igång? Är ju minsy 2 månader kvar tills man kan köra lvg ute?
Jag bor i Portland, Oregon. Ryktet om Pacific Northwest är att vi har en lång, blöt och kall vinter, men jag tycker att vädret påminner mycket om Zurich, CH, där jag bodde i 8 år innan jag flyttade hit. I båda fallen ger det en tidigare start av cykelsäsongen än hemma i Sverige.
Zwifters, kolla in nya my.zwift.com, en riktigt trevlig upplevelse!
Tänk om strava hade kunnat visa lite innovation igen efter alla år, exempelvis genom att börja stödja iPad/paddor?
missar jag något eller det inte Companion appen fast webbversion?
Great! Det funkar bra för mig med, tänkte mer om man verkligen ville optimera. Testat ett tag att köra Android-versionen nu och den ser verkligen ut som skit, vilket iofs Zwift gör i stort, men vore ju gött om det kunde se så bra ut det kan.Halloj! Jag kör med MacOS och har gjort det i flera år. Funkar toppen.
Visa bilaga 402368
När du trycker på ”Join Event”-rutan kommer de sparas som två separata rundor, således kommer du få två aktiviteter på såväl Zwift som Strava/övriga tjänster.Tjena! Har aldrig vågat testa men imorgon blir det tajt plus jag vill ha en badge gällande sträcka. Om jag först är i event 1 och sedan ansluter till event 2 genom att klicka in mig rutan på skärmem (jag anmäler mig till båda) kommer min sträcka då att synas och sparas till event 2?
Jag kan ju gå ut och spara manuellt men då blir det inte sträckan och dessutom tar det tid. Vad det heter på Strava skiter jag fullständigt i. Men det kommer heta Event 1 väl?
Tack annars får jag pröva mig fram
Vilken sur fisk att svälla! Jaha, då kommer jag inte ens få den där badgen. Och gå upp klockan 6 för att köra dagens enda långkörare är inget alternativ. Aja! Tack så mycketNär du trycker på ”Join Event”-rutan kommer de sparas som två separata rundor, således kommer du få två aktiviteter på såväl Zwift som Strava/övriga tjänster.
Edit: det jag brukar göra när jag vet att det kommer bli flera rundor är att ladda ned .fit-filerna från Zwift och sedan gå in på fitfiletools.com > File Combiner > dra in samtliga .fitfiler och ladda ned = 1 aktivitet med sammanlagda tid/distans. Mindre rörigt och lättare att överblicka zoner etc.
Vad är det för badge? Hoppas du såg min ”edit”!Vilken sur fisk att svälla! Jaha, då kommer jag inte ens få den där badgen. Och gå upp klockan 6 för att köra dagens enda långkörare är inget alternativ. Aja! Tack så mycket
Tack. Allt funkar bäst på apple. Det är bara en jävla politik att köpa in sig i. (Till skillnad från Google som tagit bort "do no evil" from mission statement. Jag vet jag vet)Zwift funkar bäst på iOS (ipad eller apple TV). Jag har tre bluetoothkopplingar igång, smarttrainer, pulsband och kanensplupp på skon.
Funkar klockrent, har aldrig fått en dropout.