Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Distanscykling sa:Körde lite Zwift, finns väl bara en sak att säga... Vilka jävla glädjewatt.. Känns sådär seriöst att ge så pass stor skillnad på verkliga och uppskattade.
bigmollo sa:Distanscykling sa:Körde lite Zwift, finns väl bara en sak att säga... Vilka jävla glädjewatt.. Känns sådär seriöst att ge så pass stor skillnad på verkliga och uppskattade.
Vad har du för trainer? Det är inte Zwift som mäter effekten, det gör din trainer eller effektmätaren på cykeln. Zwift tar emot datan och gör ett skojsigt spel av det.
Hur vet du att du höll 400w resp. 200w?Distanscykling sa:bigmollo sa:Distanscykling sa:Körde lite Zwift, finns väl bara en sak att säga... Vilka jävla glädjewatt.. Känns sådär seriöst att ge så pass stor skillnad på verkliga och uppskattade.
Vad har du för trainer? Det är inte Zwift som mäter effekten, det gör din trainer eller effektmätaren på cykeln. Zwift tar emot datan och gör ett skojsigt spel av det.
Jag märkte det. SKojsigt är bara förordet. Vi snackar 20 watt fel eller alltså det är mera procentmässigt. För när jag höll 400 watt då visade min wattmätare 330 och när jag höll 200 visade wattmätaren 180. Ja nåt är fel. Får väl lista ut vad det är för gillar ideen med att tävla på Zwift även om alla lär fuska.
Distanscykling sa:bigmollo sa:Distanscykling sa:Körde lite Zwift, finns väl bara en sak att säga... Vilka jävla glädjewatt.. Känns sådär seriöst att ge så pass stor skillnad på verkliga och uppskattade.
Jag märkte det. SKojsigt är bara förordet. Vi snackar 20 watt fel eller alltså det är mera procentmässigt. För när jag höll 400 watt då visade min wattmätare 330 och när jag höll 200 visade wattmätaren 180. Ja nåt är fel. Får väl lista ut vad det är för gillar ideen med att tävla på Zwift även om alla lär fuska.
Distanscykling sa:Körde lite Zwift, finns väl bara en sak att säga... Vilka jävla glädjewatt.. Känns sådär seriöst att ge så pass stor skillnad på verkliga och uppskattade.
Du kör int epå Apple TV? för där finns en begränsning på 2 st BT strömmar. Vad kör du för trainer? Kan den i så fall skicka för många BT enheter ? En del trainer skickar 1 ström för kadens och en för Power/motstånd. Andra trainers klarar att paketara alla i en ström och då kan man få dit BT pulsband på en Apple tvElgas sa:Hej!
Ny på zwiftandet men kört en hel del TR förut. har problem med mitt blåtands pulsband att koppla upp mot ios enhet, hittas i iphone eller i paddan under inställningar och funkar på strava tex men inne i zwiftappen får jag inte upp pulsbandet och värdena, nån som hört om liknande problem och lösning?
// Anders
Bulldog76 sa:Du kör int epå Apple TV? för där finns en begränsning på 2 st BT strömmar. Vad kör du för trainer? Kan den i så fall skicka för många BT enheter ? En del trainer skickar 1 ström för kadens och en för Power/motstånd. Andra trainers klarar att paketara alla i en ström och då kan man få dit BT pulsband på en Apple tvElgas sa:Hej!
Ny på zwiftandet men kört en hel del TR förut. har problem med mitt blåtands pulsband att koppla upp mot ios enhet, hittas i iphone eller i paddan under inställningar och funkar på strava tex men inne i zwiftappen får jag inte upp pulsbandet och värdena, nån som hört om liknande problem och lösning?
// Anders
desmo sa:Jag behöver en ny bärbar dator för att köra Zwift hemma.
Vad behöver jag? Jag gillar inte datorer, jag gillar cyklar. Så jag vill inte spendera onödiga pengar på dator, men vill ändå ha en bra Zwiftupplevelse.
Hittade detta på webben:Elgas sa:Bulldog76 sa:Du kör int epå Apple TV? för där finns en begränsning på 2 st BT strömmar. Vad kör du för trainer? Kan den i så fall skicka för många BT enheter ? En del trainer skickar 1 ström för kadens och en för Power/motstånd. Andra trainers klarar att paketara alla i en ström och då kan man få dit BT pulsband på en Apple tvElgas sa:Hej!
// Anders
Nej jag kör på paddan.
Traidern är en tacx bushido, ingen aning om hur många bt enheter en padda eller telefon klarar, men bra input, Tack!
Tror jag kan styra vilka av kadens, erg och speed som är ansluten, testat och koppla bort några om det blir skillnad.
Bulldog76 sa:Hittade detta på webben:Elgas sa:Bulldog76 sa:Du kör int epå Apple TV? för där finns en begränsning på 2 st BT strömmar. Vad kör du för trainer? Kan den i så fall skicka för många BT enheter ? En del trainer skickar 1 ström för kadens och en för Power/motstånd. Andra trainers klarar att paketara alla i en ström och då kan man få dit BT pulsband på en Apple tvElgas sa:Hej!
// Anders
Nej jag kör på paddan.
Traidern är en tacx bushido, ingen aning om hur många bt enheter en padda eller telefon klarar, men bra input, Tack!
Tror jag kan styra vilka av kadens, erg och speed som är ansluten, testat och koppla bort några om det blir skillnad.
*Sounds like it may be your iPhone/iPad or an app is grabbing the HRM before Zwift can take charge."
Kanske du har nån app som sagt som snor Pulsmätaren. Verkar inte vara någon begränsning på iPad, iPhone med BT kopplingar
desmo sa:Jag behöver en ny bärbar dator för att köra Zwift hemma.
Vad behöver jag? Jag gillar inte datorer, jag gillar cyklar. Så jag vill inte spendera onödiga pengar på dator, men vill ändå ha en bra Zwiftupplevelse.
Mattias Lundqvist sa:desmo sa:Jag behöver en ny bärbar dator för att köra Zwift hemma.
Apple TV, mest prisvärd tycker jag.
Elgas sa:Bulldog76 sa:Hittade detta på webben:Elgas sa:Bulldog76 sa:Du kör int epå Apple TV? för där finns en begränsning på 2 st BT strömmar. Vad kör du för trainer? Kan den i så fall skicka för många BT enheter ? En del trainer skickar 1 ström för kadens och en för Power/motstånd. Andra trainers klarar att paketara alla i en ström och då kan man få dit BT pulsband på en Apple tvElgas sa:Hej!
// Anders
Nej jag kör på paddan.
*Sounds like it may be your iPhone/iPad or an app is grabbing the HRM before Zwift can take charge."
Kanske du har nån app som sagt som snor Pulsmätaren. Verkar inte vara någon begränsning på iPad, iPhone med BT kopplingar
Kanske är så att den inte får vara "tillagd" på telefonen i inställningar innan. får testa det, tack!
Triathlet_D sa:Har skaffat min första trainer. Elite direto. Har en Garmin FR 935 och kör pass från TrainingPeaks.
Har 700*28C däck på, 24” fram och 28” bak.
När jag cyklar på trailern så får jag helt galet höga hastigheter. Typ 190 km/h och högre...
Vad ska jag ställa in på klockan för att det ska bli rätt? Kör inte zwift. Bara egna pass och klockan har kontakt med trailern.
Det här är Zwift-tråden.Triathlet_D sa:Kör inte zwift.
Triathlet_D sa:Rimligtvis lär det bli samma grej om man kör zwift. Eftersom hastigheten är helt galen redan nu mot klockan.
Triathlet_D sa:Rimligtvis lär det bli samma grej om man kör zwift. Eftersom hastigheten är helt galen redan nu mot klockan.
Google är bra.Triathlet_D sa:Har skaffat min första trainer. Elite direto. Har en Garmin FR 935 och kör pass från TrainingPeaks.
Har 700*28C däck på, 24” fram och 28” bak.
När jag cyklar på trailern så får jag helt galet höga hastigheter. Typ 190 km/h och högre...
Vad ska jag ställa in på klockan för att det ska bli rätt? Kör inte zwift. Bara egna pass och klockan har kontakt med trailern.
Tubeeen sa:Ny i Zwift-världen, kopplade upp min Wahoo Core igår med iPhone och fick det elementära att fungera såsom uppladdning till Strava osv. Efter en kort provtur kopplade jag in datorn och zwift Companion på telefonen tillsammans med ANT+ pulsband. Löper på bra under tiden man trampar men när jag är färdig och trycker på ’Save & Exit’ så stängs zwift ned och inga data sparas! Någon som har liknande bekymmer?
McOla sa:Det måste vara en apple TV 4.
freber sa:Hola
Skitväder och utan temporärt utan fast bredband gör att jag funderar på att zwifta med mobilen
Frågan är dock
Hur mycket GB drar det per timme
Är det någon som har koll
Jajjas sa:Jag gissar att man bara behöver internet för att starta upp spelet. Förutom att alla andra försvinner från banan så klarar man sig nog utan internet.