Sälen nån som vill köra dh eller nåt? + Lite[RR]

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Då har man hamnat i sälen igen :-) förra året fick vi ihop nån slags happyride både på stigar & en dag i liften. Så jag tänkte kolla om det är fler happyiter här som vill göra en sällis? Brukar ju vara roligare att köra flera :-)
Kommet mest köra kvällstid.

Senast ändrad:
Jaha idag blev det dem långa i rörbäcksnäs iallafall.
Började i solsken sen kom första spöregnet så slutade droppern att funka, sen tog bromsbeläggen bak slut.
Däremot så hittade jag en trevlig prick fån chekoslovalien att cykla med. Han körde halva rundan å jag fortsatte vidare med halvhög stolpe så jobbigt. Men va fan man vill ju cykla. Sen så öppnade sig himlen helt å de fina stigarna som går mer i marken lite vattenfylldes helt. Så det blev som att köra amfibie tillbaka. Var helt okej ändå gav killen lite tipps på vart han skulle åka i svenneland frös så jag knappt kunde skriva.
Nu ska jag försöka få till stolpen såg att oljan läckt ut lite i verktygslådan å så har jag gömt lite skit men men..

Bilagor

• IMAG0805.jpg
    IMAG0805.jpg
    118 KB · Besök: 50
  • IMAG0806.jpg
    IMAG0806.jpg
    122.1 KB · Besök: 44
  • IMAG0809.jpg
    IMAG0809.jpg
    77.4 KB · Besök: 43
Nu är stolpen blödad i köket med fel verktyg osv...å nya bromsbelägg bak de var ju rätt slut inte riktigt som i Falun men inget belägg på ena sidan. Får vi se hur länge skiten funkar denna gång då?

Bilagor

• IMAG0810.jpg
    IMAG0810.jpg
    127.2 KB · Besök: 40
  • IMAG0811.jpg
    IMAG0811.jpg
    174.8 KB · Besök: 41
Idag blev det en femtimmars vandring med familj ungar å så sen så var jag trött på vatten å lera så jag drog till rörbäcksnäs igen å körde den långa igen fast denna gång i sol så jäkla skönt å en fungerande cykel tog ht idag ;-)

Men är det inga som vill köra dh nån dag är ju klart roligare om man är ett gäng Siim vi fick till förra året då var det grymt kul.

Bilagor

• IMAG0819.jpg
    IMAG0819.jpg
    81 KB · Besök: 45
  • IMAG0823.jpg
    IMAG0823.jpg
    142.6 KB · Besök: 40
EST skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är stolpen blödad i köket med fel verktyg
> osv...å nya bromsbelägg bak de var ju rätt slut
> inte riktigt som i Falun men inget belägg på ena
> sidan. Får vi se hur länge skiten funkar denna
> gång då?

Det belägget är slut, det ser till och med jag ;-)

Ser ut att vara trevliga turer!

Idag fick jag ut barnen 5/7 år på en mil i rörbäcksnäs. Även frugan som inte har cyklar sen hon bröt armbågen där förra året körde kalungapasset å vi drog byrundan.
Sen bad på experium å sen drog jag kalungapasset.trots att det regnat så är stigarna så gott som torra inte alls avis på det nä då...just det inget bländad av solen ibland nä då ;-)

Bilagor

• IMAG0831.jpg
    IMAG0831.jpg
    141.7 KB · Besök: 41
  • IMAG0828.jpg
    IMAG0828.jpg
    361.2 KB · Besök: 49
  • IMAG0838.jpg
    IMAG0838.jpg
    111.9 KB · Besök: 38
  • IMAG0843.jpg
    IMAG0843.jpg
    67.3 KB · Besök: 43
Ja å så jävla gött att köra ht igen man saknar det utan att veta om det ;-)

Idag fick jag köra upp på hundfjället å blä va jobbigt det var, orkade nästan hela fick gå lite på två ställen ;-)
Sen körde jag mot rörbäcksnäs har ju redan testat stigen som går bakom fjället å väggen förra året.
Var rätt blött å sen kom en lång fin stenig utförslöpa grymt jobbigt med ht efter att ha kört så många dagar men kul. Å länge ner i skogen så stod det massa kossor mitt på stigen. De blev svinrädda å sprang lite fram å tillbaka. Slutet vart bara ett långt blöthål. Fick visst ändå en tredje plats på Strava alltid kul när man inte äns vet var segmenten finns :-)
Sen var det endel fin stig men jävligt blött. Väl framme fick jag spela basket med grabben sen tog vi en sväng på en mil men det blev spöregn så vi grillade vid en liten tjärn. På vägen hem så stannade vi för att handla i affären i rörbäcksnäs då kom jag på att de är ombud för bolaget. Å visst fanns det nåt som inte var uthämtat så nu har jag en dunk rött i regnet imorgon blir det dh med barnen sen kanske jag med hinner åka lite :-)
Idag vart det 9+ å blåsigt på fjället så jag hoppas på varmare imorgon..

Bilagor

• IMAG0849.jpg
    IMAG0849.jpg
    77 KB · Besök: 45
  • IMAG0851.jpg
    IMAG0851.jpg
    217.8 KB · Besök: 40
  • IMAG0855.jpg
    IMAG0855.jpg
    90 KB · Besök: 43
  • IMAG0856.jpg
    IMAG0856.jpg
    265.9 KB · Besök: 42
  • IMAG0862.jpg
    IMAG0862.jpg
    123.9 KB · Besök: 46
  • IMAG0863.jpg
    IMAG0863.jpg
    118.9 KB · Besök: 43
  • IMAG0845_1.jpg
    IMAG0845_1.jpg
    34.3 KB · Besök: 40
  • IMAG0847.jpg
    IMAG0847.jpg
    114.3 KB · Besök: 37
Ja nackdelen när man stannar mitt i ett sånt där Strava segment för att stänga av kameran å glo lite. Filmen var dryga minuten kortare men men det efter var bara platt sumpmark denna sommar så det var inte så spännande :-)

Idag sol å dh på första åket ramlade 5 åringen av en bro,2 meter rakt ner i backen men det gick bra sa han...Däremot så var det jobbigt att bromsa för han så jag å dottern körde några timmar fullface & cykelkorg inte många som kör med det ;-)
Efter kl ett fick jag köra själv. Började med Ragelyn sen testade jag fullgung för första gången i park. Men efter 3 åk eller så då tröttnade jag på att skriva dit baktriangeln på min värsting Haro . Träffade några trevliga finnar med ena dh cyklar byte tillbaka till ht:n å körde med dem fick tillåned testa hans dh rigg men sälen gör sig nog ändå bäst på en ht :-) svinkul dag synd att inga happyiter var uppe å ville köra som förra året men va fan. Å på sista åket öppnade sig himmelen så att man blev blött som en hund...
Det var sälen för mig i år.

Bilagor

• IMAG0864.jpg
    IMAG0864.jpg
    135.5 KB · Besök: 40
  • IMAG0872.jpg
    IMAG0872.jpg
    87.1 KB · Besök: 45
  • IMAG0868.jpg
    IMAG0868.jpg
    144.6 KB · Besök: 42
Det var inte du som ropade till frugan att sänka sadeln idag, hon sa att det var en pappa med dotter med cykelkorg som tyckte sadeln var för hög?

Enligt frugan så kan man tydligen tolka mitt inlägg som att jag är sur, men så är ju självklart inte fallet...kanske skulle lagt till en glad :)...

Jodå det var jag det ;-) kolla fanns ju flera happyiter här visste väl det...å vi av det finkänsliga könet märker inte av sånt att dt inte är glatt. Man måste vara skitsur om det ska uppfattas ;-)

Senast ändrad:
Ja där ser man, världen är liten ibland, angående sadeln så fick den inte att sänka mer. Dock hade frugan andra problem, första rundan ner så vurpade hon 4 gånger och jag blev lite förbryllad då 5 åringar cyklade ner utan problem. Väl nere så kollade jag hennes däcktryck och det var ju stenhårt.(hyrd hoj). Efter att jag tömt däcken på en hel del luft så gick det ju galant resten av dagen. Man undrar ju varför dom pumpar stenhårt på en HT hoj? Även om den den inte är gjord för DH så ska man väl ändå köra i skogen och med det däcktrycket hade man inte kommit många meter??

Tillbaka
Topp