Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
va?! på vilket sätt skulle den vara komplicerad? En switch för att växla mellan reglerad spänning och oreglerad spänning. Det tror jag de flesta kan hantera :)kais01 sa:sambal, den verkar minst sagt inte helt okomplicerad att använda:)
itisasitis sa:Kanske inte riktigt svar på frågan, men jag har sett många långcyklare i sommar med solceller över packningen. Antar att det är bäst att ladda mobil/powerbank/etc. med såna.
jaha, det var annorlunda. Jo jag har också läst massa recensioner och det är blandade skurar.kais01 sa:sambal, du kan ju läsa omdömena som jag länkade till på tyska amazon. verkar vara minst sagt blandade skurar. huvudproblemen verkar vara värmeutveckling och att den inte orkar ladda.
blev besviken för efter din rekommendation tänkte jag: äntligen!
har funderat på en dylik tingest länge, men problemen med konceptet verkar vara diverse.
du får gärna berätta mer:)
MarcusS sa:Jag har använt B&Ms lampa med USB-uttag ett tag. Fick dock reklamera den första då den slutade ge laddning till USB. Inga problem sedna jag fick en ny. Ljuset är ganska bra - funkar för nattkörning på landsväg.
http://en.bumm.de/produkte/dynamo-scheinwerfer/lumotec-iq2-luxos.html
NLC sa:För laddning så uppskattar jag att inte vara beroende av att behöva hålla en viss hastighet för att hålla spänningen uppe (...)
mhenry sa:NLC sa:För laddning så uppskattar jag att inte vara beroende av att behöva hålla en viss hastighet för att hålla spänningen uppe (...)
Jag tror inte för en sakund att du haft några som helst problem med det ;) Men jag förstår känslan.
desmo sa:Hur ska jag lösa placering av framlampa när det är så trångt mellan väska och hjul?
Följer tråden med intresse då jag köpt SON-dynamo och har behov av att ladda Garmin och köra belysning. Bonus om systemet klarar ladda telefon också men inte prio.
Jonas sa:B&Ms framlampor har problem med vatten och fukt (samt generell kvalitet i mitt tycke).
Har förvisso en CYO som faktiskt funkat klanderfritt i 3år till kortare åretruntpendling, men mina IQ-X och Luxos-U överlevde inte ens en enda höst/vinter av nöjescykling. Ingen av dom kom upp i ens fyra regnskurar innan dom gjorde seppuku, tyvärr utan någon återställd heder.
Köp SON och slipp problem.
scottparsley sa:+1. Min IQ-X dog efter några månader. Om du har lampan på styret är det la inte lika kinkigt men om den ska sitta där vid bromsen utan skärmar behöver du nåt ordentligt.
Jag tycker inte att någon skall ha en enda lampa, vare sig batteri eller dynamodriven.desmo sa:Ang lampa så känns det ju viktigt att den fungerar, speciellt som jag tänkt ha den som enda ljuskälla.
Funderar också på den modellen. Hur lång tid skulle du säga att det tar att ladda en telefon? Beror väl på tempo kanske men på ett ungefär.Jag hade nyligen samma funderingar, köpte ett ganska billigt hjul med Shimano dynamo-nav och sedan en USB-regulator till det, har tidigare haft Kemo så jag valde det nu med. Denna gången en större variant med vanligt USB-uttag: https://www.kemo-electronic.de/en/House/Home/M172N-Bicycle-Power-Charge-Controller-USB.php
Egentligen ville jag ha den polska PowerBug men det var så lång leveranstid på den så det sket sig.
Det funkade bra dock, körde med den två veckor i somras. Det som funkade bäst att ladda tyckte jag var min Anker powerbank, så den låg på laddning mest hela tiden. Försumbart motstånd när man laddar skulle jag säga.
Körde lyse från den också vid några tillfällen, det funkar ju också bra, men blinkar vid låg hastighet.