Vilken lagändring vill du helst ha?

Det är snarare för den gåendes skull. Jag skulle aldrig komma på tanken att gå på höger sida på en landsväg av mindre sort. Det är sjukt obehagligt.

Jag går för övrigt på vänster sida av gc vägar också. Av samma anledning. Jag vill se mötande och inte bara bli omswishad av en tyst skugga. Cyklar är ju dessutom tysta vilket om något gör att jag ännu hellre vill se än om det är bilar som ändå bullrar en hel del.

Mm, inte roligt med någon i spandex som snabbt och tyst som rör sig in under ens armbåge. Att motorfordon ska hålla 1½ m avstånd vid omkörning är ju populärt bland cyklister att önska. Man kanske kan tänka sig något liknande när cyklister passerar långsammare trafik? Det område en fotgängare når med sina armar ska vara fredat?

Mm, inte roligt med någon i spandex som snabbt och tyst som rör sig in under ens armbåge. Att motorfordon ska hålla 1½ m avstånd vid omkörning är ju populärt bland cyklister att önska. Man kanske kan tänka sig något liknande när cyklister passerar långsammare trafik? Det område en fotgängare når med sina armar ska vara fredat?
Ja det är väl en bra grundregel oavsett vilken sida man tycker är rätt. Jag håller oavsett fordon ut på motsatt sida ordentligt om det finns plats, minst risk för mig och trevligast för den jag cyklar eller kör om.

Det här samhället tror jag inte på längre så därför drar jag snart. Hasta luego.

Kommer inte sakna invandrar-gänget som gick runt och muckade med folk på Söder kl. 17 en eftermiddag.
Ett knivbeväpnat patrask på 13 år föremål för social-tjänsten som kommer att hinna kniv-råna många innan de blir straff-myndiga.

Jag bjöd på en armbåge i sidan på den som nära mig och störde. Nästa gång vill jag göra slut helt o hållet på eländet.

Blinkande eller pulserande bakljus på cykel. I dagsläget krävs minst 200 blink/min, dvs närmast flimmer. Rejält blink syns bätter och skiljer sig från annat ljus i staden.
När jag själv kör bil föredrar jag definitivt blinkande ljus på cyklar.

Har vi inte det redan? Åtminstone i praktiken?
Handlar inte det mest om att man ska klara av att uttrycka sig på ett vettigt sätt och tåla att bli ifrågasatt utan att gå i spinn? Ett problem som är rätt stort oavsett vilken åsikt man tycker sig ha problem att torgföra.

Alla kommer ju inte undan med att bete sig som Trump och Johnson.

Det finns nästan viktigare saker än regel-implementering och det är regel-efterlevnad. Det här området behöver putsas på mycket mera. Alltså att ha kontroll-organ som ser över att alla myndigheter sköter efter protokollet. De som inte gör det ska rensas ut.

Det har varit mycket skolor nu som varit helt olämpliga, likvida medel har skickats till ISIS-grupp tom. ja menar hur fan kan man stå och se på det.
Det behövs kontinuerlig tillsyn ifrån myndigheter som länsstyrelsen, transport-styrelsen. De behöver resa på häckarna och ge sig ut i det svenska samhället och vakna till.

Ska jag behöva gå på stan och dela ut armbågar för att de svenska myndigheterna sitter bakom sitt skrivbord bara och låter saker o ting spåra ut i samhället.

Tillbaka
Topp