Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är snarare för den gåendes skull. Jag skulle aldrig komma på tanken att gå på höger sida på en landsväg av mindre sort. Det är sjukt obehagligt.
Jag går för övrigt på vänster sida av gc vägar också. Av samma anledning. Jag vill se mötande och inte bara bli omswishad av en tyst skugga. Cyklar är ju dessutom tysta vilket om något gör att jag ännu hellre vill se än om det är bilar som ändå bullrar en hel del.
Ja det är väl en bra grundregel oavsett vilken sida man tycker är rätt. Jag håller oavsett fordon ut på motsatt sida ordentligt om det finns plats, minst risk för mig och trevligast för den jag cyklar eller kör om.Mm, inte roligt med någon i spandex som snabbt och tyst som rör sig in under ens armbåge. Att motorfordon ska hålla 1½ m avstånd vid omkörning är ju populärt bland cyklister att önska. Man kanske kan tänka sig något liknande när cyklister passerar långsammare trafik? Det område en fotgängare når med sina armar ska vara fredat?
Ok då. Isf vill jag ha bort tyngdlagen. Och förändringar i sockerlagen. Kanske fixa till Bergslagen oxå.Det är redan helt frivilligt att arbeta.
Gör det inte obligatoriskt, men höj försäkringen och självrisken för de som inte har cykelkörkortet?
Cykelrelaterade olyckor, alternativt, allt.Försäkring och självrisk för vad?
Har vi inte det redan? Åtminstone i praktiken?Inför åsiktskörkort.
Handlar inte det mest om att man ska klara av att uttrycka sig på ett vettigt sätt och tåla att bli ifrågasatt utan att gå i spinn? Ett problem som är rätt stort oavsett vilken åsikt man tycker sig ha problem att torgföra.Har vi inte det redan? Åtminstone i praktiken?
Blinkande eller pulserande bakljus på cykel. I dagsläget krävs minst 200 blink/min, dvs närmast flimmer. Rejält blink syns bätter och skiljer sig från annat ljus i staden.
När jag själv kör bil föredrar jag definitivt blinkande ljus på cyklar.
Nu ska du inte gå och självdö för att du tycker att världen är hård.Nästa gång vill jag göra slut helt o hållet på eländet.
Aha, du vill göra en William Foster."Eländet", är det som driver runt därute.