För lång reach ?

För lång reach ?
Ok låt säga att jag väljer Fuji Rakan i strlk 19 och går upp 30 mm i reach. Kommer det påverka min gamla ömmande ländrygg tro? Kan längre reach förvärra ryggbesvär mao?

För lång reach ?
Dom är ju väldigt lika varandra förutom att Fuji'n är lite längre,
Skärmavbild 2020-01-24 kl. 19.19.15.png

För lång reach ?
Ok låt säga att jag väljer Fuji Rakan i strlk 19 och går upp 30 mm i reach. Kommer det påverka min gamla ömmande ländrygg tro? Kan längre reach förvärra ryggbesvär mao?

Jag upplever lägre reach som botgörande för ryggen, cyklingen blir välbehövlig stretchande.
Men sen är jag inte vidare gammal, handlar mer om att jag är lång och sitter ihopsjunken bakom en skärm hela dagarna.

Men det gäller ju som ovan nämnt att man når bra sittandes på sadeln också.

För lång reach ?
Tog min gamla trotjänare, Konan, och slängde på en 60 mm styrstam . Alltså 20 mm längre än original styrstam. Detta för att försöka få en känsla av hur en cykel med längre reach kan kännas. Kanske inte är helt överförbart då cykelns ram ju ändå är densamma som innan. Men man får ju en mer utsträckt körställning. Hursomhelst kände jag ingen större skillnad/ vande mig snabbt. Fick ej heller mer ont i ryggen än vanligt. Imorgon ska jag bestämma mig. Ska jag köpa en Fuji Rakan i storlek L eller M, eller ska jag behålla "gamla Bettan"...

Tillbaka
Topp