Köpråd snabb pendlingsräser max 16-17k

peso005

Medlem
Halloj!

Ny på forumet :)

Tänkte börja pendla till jobbet vilket är en tur och returstrecka på cirka 4 mil. Vill ha en hoj som flyger fram fast som man samtidigt sitter ganska konfortabelt på. Var ett tag sen jag var insatt i cykelsvängen och då främst mtb och nu är det ju rena rama djungeln med nya cykelbegrepp som "gravel" , "hybrid" och allt vad det heter.

Var förbi cykloteket igår och blev rekommenderad en Trek AL4 . Kändes riktigt bra när jag provcyklade. 15.500 kr kanske är dyrt dock?

Ska tillägga att jag är 187 cm lång. Jag behöver inte behöver ha massa krimskrams som pakethållare etc. Kan vara trevligt att kunna cykla året om det är en mild vinter som denna. Lättrullat och konfortabel är prio 1 men att cykeln även kan gå på grusväg är annars ingen nackdel.

Har ni några bra förslag som jag bör överväga? Några cyklar på rea nu till exempel?

Läst trådarna på förstasidan? Finns ju massa trådar på samma ämne, exempelvis denna:

Läst trådarna på förstasidan? Finns ju massa trådar på samma ämne, exempelvis denna:

Han hade en budget på 2-3k så känns inte som att den tråden är till så stor nytta för mig :) Jag tänkte mig 10-17k.

Vore bra om jag tex kunde få svar på om AL4 för 15.500 kr är prisvärt till exempel.

Okej ser bra ut! Bra deal trots cirka 1700 kr i frakt?

Såg även drnna på rea som kanske kan vara nåt? https://www.xxl.se/scott-gravel-com...VFeWaCh0WYAkiEAQYASABEgKrL_D_BwE&gclsrc=aw.ds
1700 i frakt? Har för mig att frakten på cykel från Planet-x ligger på 40 gbp.

Sen finns den ju för 799 med hydrauliska apex 1 istället. Om du ändå har budgeten. Sen klämmer de dig på 50 pund för att montera bromsarna rätt. Har man inte koll på hydrauliska bromsar så är det ju lite meckigare att byta runt på det själv jämfört med mekaniskt

Såg att XXL kör en Scott Geavel med hydraulisk Tiagra för typ 7000 nu men det är kanske bara under invigningen i Malmö

1700 i frakt? Har för mig att frakten på cykel från Planet-x ligger på 40 gbp.

Sen finns den ju för 799 med hydrauliska apex 1 istället. Om du ändå har budgeten. Sen klämmer de dig på 50 pund för att montera bromsarna rätt. Har man inte koll på hydrauliska bromsar så är det ju lite meckigare att byta runt på det själv jämfört med mekaniskt

Såg att XXL kör en Scott Geavel med hydraulisk Tiagra för typ 7000 nu men det är kanske bara under invigningen i Malmö

Det stod 150 GBP för mig i checkouten, men oavsett är det kanske dumt att köpa en cykel från england i och med EU urträdet.

Scotten finns nog bara för 7000 i malmö, men 8000 kr på hemsidan. Känns väl också ganska bra?

Ja 8000 för Scotten är rätt bra. Som sagt att hitta en hoj med hydraulisk broms under 10' är ju inte superlätt. Finns nog bara i L men det är kanske rätt för dig

Du hade inget annat i korgen? Du hade valt rätt land? Deras fraktpriser är ibland inte helt logiska. Eller rättare sagt det kan snabbt dra iväg om man har "fel" saker i varukorgen

Tillbaka
Topp