Fick nya powerbanken idag! Tog en kort testtur bara för att se så den laddade vid låga hastigheter som ju var den stora anledningen till att jag köpte denna.
Visa bilaga 449253
Den har en udda finess, ladd-ingången är en vinklingsbar USB-A. Riktigt bra för mig, för då kan jag ansluta min USB-C-adapter rakt på bara. Den väger 137 gram för övrigt.
Visa bilaga 449254
Sammanfattningsvis kan sägas att
det fungerade ju hur bra som helst! Jag cyklar en längre sträcka i låg hastighet, den laddar på bra, Igaron lyser rött som ju den gör när den ger ut ström (=laddar). Testade att gå ner så lågt som
10 km/h, låg så en stund och det var inga problem det heller, se foto (blåa dioderna på powerbanken indikerar laddning). Lägre testade jag inte för det kändes inte aktuellt ändå.
Testade med mina andra två och det fungerade ju inte bra alls, de måste upp i närmare 20 km/h för att de ska ladda. De är lite kinkigare med deras interna laddkrets då helt enkelt, kräver mer ström för att laddningen ska dra igång.
Visa bilaga 449252
(klicka för stor bild på jämförelse mellan mina andra powerbanks, en 5400mAh till från AliExpress och en Anker 10050mAh)
Testade inte pass-through charge, vet inte om jag kommer använda det heller. Brukar ju alltid ladda powerbanken och sedan laddar man upp grejjerna över natten i tältet. Eller nåt. Men det är ju bra att det går iaf. Då kan man ju ladda medans man cyklar också. Mer möjligheter är ju alltid bra.