Lätt cykellås

Lätt cykellås
Google hade provat. 17sek att kapa av bara... Men där hjälper inte mycket.

Är det en cykel du är rädd om, som är dyr eller bor du i ett utsatt område så bör du parkera den inomhus.

Lätt cykellås
Google hade provat. 17sek att kapa av bara... Men där hjälper inte mycket.

Är det en cykel du är rädd om, som är dyr eller bor du i ett utsatt område så bör du parkera den inomhus.

17 sek. Ja alla lås går ju att bryta upp förr eller senare. Men detta är till för cykelsemester så jag kommer ha svårt att ställa in cykeln förutom i tältet.

Lätt cykellås

Kryptonite Mini U är litet, "lätt", och framförallt så håller det i många år. Jag är inne på mitt åttonde år, ingen kärvande mekanism eller rostangrepp i sikte.

Går utmärkt att packa ner i ramväska. Min halvdyra cykel har fått stå orörd på stan hela tiden, om det beror på låset eller tur låter jag vara osagt.

Lätt cykellås
Lätt cykellås
Spelar ingen roll vad detta väger, för man bär det som ett bälte och märker inte av det.

Jag har med sneglat på det men tänker att jag låser fast (den smutsiga) cykeln vid en smutsig stolpe, låset blir smutsigt, och därefter mina byxor med. Eller finns det nåt hack :) ?

Lätt cykellås
Min LBS får ofta den frågan och han säger att det bästa låset i ett test tog 45 sek att kapa upp med en batteridriven vinkelslip.

Efter låshaveri fick jag vinkelslipa upp ett MC-godkänt hänglås (väger uppåt ett kilo bara låset). Det tog mindre än en minut.

En bra läxa. Försöker alltid lika låsa cykeln så att det ska bli svårt att komma åt med vinkelslipen.

Lätt cykellås
Lätt cykellås
Hej!
jag är ute efter ett lätt och ssf-godkänt cykellås. Hittade detta: https://www.biltema.se/fritid/cyklar/cykeltillbehor/cykellas/cykellas-2000018122

är det nån som provat?

Kört på detta lås i flera år. VIll minnas att det var MYCKET billigare när jag köpte dock.
Har fungerat bra i cykelstöldstäta städer som Malmö och Uppsala. Tyvärr så blev jag nyligen bestulen på mina hjul. ?
Så nu har jag köpt ett Kryptonite messenger mini med extra bygel för att låsa fast hjulet bättre kommer ha två. Dessutom ska jag fixa snillrika bultar till däcken från Biltema. Kryptoniten är väll dock inte godkänd?

Lätt cykellås
Kört på detta lås i flera år. VIll minnas att det var MYCKET billigare när jag köpte dock.
Har fungerat bra i cykelstöldstäta städer som Malmö och Uppsala. Tyvärr så blev jag nyligen bestulen på mina hjul. ?
Så nu har jag köpt ett Kryptonite messenger mini med extra bygel för att låsa fast hjulet bättre kommer ha två. Dessutom ska jag fixa snillrika bultar till däcken från Biltema. Kryptoniten är väll dock inte godkänd?
Tack för bollandet! Kika på stöldskyddsföreningens hemsida om den modellen är godkänd :)

Tillbaka
Topp