Skicka cykelprylar till UK.

marr

Aktiv medlem
Brexit eller ej, det har ändå inte slagit igenom.

Hur skickar jag enklast en dämpare till en köpare i UK. Vilka blanketter måste fyllas i och var ska jag sätta dem? Postnord skriver om en tulldeklaration, personnummer osv.

Någon med direkt erfarenhet?

Tull frihet inom unionen, påstår postnord något annat så är dom ännu ute och cyklar engländerna har inte gjort Brexit ännu.
Men det kan vara intressant jag skall skicka tillbaka ett par hjul till superstarcomponent som är så förbanat dåligt ekrade.

Tull frihet inom unionen, påstår postnord något annat så är dom ännu ute och cyklar engländerna har inte gjort Brexit ännu.
De skriver följande:

Följande dokument behöver bifogas när du skickar ett paket utomlands
Varuvärde max 2 000 kr*Tulldeklaration CN23 (pdf).
EORI/personnummer anges om varan skickas i handelssyfte.
Varuvärde över 2 000 krTulldeklaration CN23 (pdf) och handels- eller proformafaktura i tre exemplar. EORI/personnummer anges alltid. Personnummer kan anges på bifogad faktura/kvitto istället för på exportdeklarationen.

Men det kan vara intressant jag skall skicka tillbaka ett par hjul till superstarcomponent som är så förbanat dåligt ekrade.

om de inte gjort brexit. Vad var det de firade nyligen då? Men kanske inte räknades som de verkliga dagen då allt slutar upphöra. Inte för att det påverkar denna fråga. Bara av nyfikenhet.

om de inte gjort brexit. Vad var det de firade nyligen då? Men kanske inte räknades som de verkliga dagen då allt slutar upphöra. Inte för att det påverkar denna fråga. Bara av nyfikenhet.
De har gjort brexit, men allt fungerar som tidigare året ut så att ett avtal ska hinna förhandlas fram.

Det finns några spaltmetrar mera här https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/qanda_20_104

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp