Förlänga hydrauliskt bromsrör (adapter)
jag håller på med ett bygge av en midtail där jag tänkt att använda sram rival bromsar/handtag med deras snabbfäste. Går dock inte att köpa en längre slang med denna koppling och därav problemet. Skulle gå att använda en slang med koppling avsedd för rockshoxdämpare men sram rekommenderar det inte pga att det används bromsvätska till bromsar och dämparolja till dämparn som slangen är gjord för. (Någon som testat detta? Resultat?)
Min eventuella lösning:
Tillverka en adapter likt en skarvmutter med m8x0.75 gänga från båda hållen där jag kan trä in en förlängning med oliv och banjo.
- någon som gjort något liknande?
- hur skulle den behöva vara konstruerad? Något mothåll i mitten som gör att oliven kläms åt eller kan dom klämmas mot varandra med lyckat resultat?
- finns det fler färdiga lösningar att köpa förutom ticycles som kostar 35usd + frakt/tull på lika mycket till? Gärna en europeisk sida..
tacksam för förslag och idéer på lösningar!
Min eventuella lösning:
Tillverka en adapter likt en skarvmutter med m8x0.75 gänga från båda hållen där jag kan trä in en förlängning med oliv och banjo.
- någon som gjort något liknande?
- hur skulle den behöva vara konstruerad? Något mothåll i mitten som gör att oliven kläms åt eller kan dom klämmas mot varandra med lyckat resultat?
- finns det fler färdiga lösningar att köpa förutom ticycles som kostar 35usd + frakt/tull på lika mycket till? Gärna en europeisk sida..
tacksam för förslag och idéer på lösningar!