[OT] Coronatråden 3
Ja precis, lämna det äckliga, mättande och något mer nyttiga rågbrödet, det som också har en ganska bra hållbarhet.Vitt bröd är ju det bästa att preppa :D
De kanske tänker odla penicillin på det.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis, lämna det äckliga, mättande och något mer nyttiga rågbrödet, det som också har en ganska bra hållbarhet.Vitt bröd är ju det bästa att preppa :D
De kanske tänker odla penicillin på det.
Den när är det en nyhet?Folk ÄR verkligen helt jävla dumma i huvudet.
Sjukt.På hyllorna för ris, havregryn, havremjölk, pasta etc så var såklart det som återstod endast (dyra) ekologiska produkter
Och apropå fejk njus så är Trump dum eftersom han vidtar åtgärder (som alla andra också kommer vidta om ett tag). Spelar ingen roll vad han gör, han är dum. Alltid. Måste påpekas!Krisberedskapen i landet är på topp. Allt annat är fake news! ?
Stödköpte faktiskt två paket rågbröd och la i frysen. Gott, fast vet inte hur Icas är. Gillar den med solros i.Ja precis, lämna det äckliga, mättande och något mer nyttiga rågbrödet, det som också har en ganska bra hållbarhet.
Vitt bröd, ah denna välkända källa till volymmässigt effektiva snabba och nyttiga kolhydrater!Glömde de jvla kolsyretuberna så fick åka tillbaka till Ica. Nu är ALLT vitt bröd slut.
Jag måste erkänna att jag blir lite skakad. Tur att jag ligger steget före.
En del av de åtgärder presidenten presenterade inatt var just att införa tillfällig sjukpenning, men det har det naturligtvis varit tyst om i svensk media.Ja USA där alla saknar all sjukpenning och därför kommer smyga till jobbet ändå verkar av allt att döma ha en lysande prognos..
Jag läser mest Guardian men har missat det även där. Det var ju ett oväntat smart drag oavsett. Då är de ungefär där vi är med andra ord. Återstår att se om en vecka eller två hur stor spridning de och vi redan haft.En del av de åtgärder presidenten presenterade inatt var just att införa tillfällig sjukpenning, men det har det naturligtvis varit tyst om i svensk media.
Ja, jag vet inte riktigt hur det gick till. Ris och dasspapper hade jag räknat ut men vitt bröd antar jag kommer in mer i morgon....Vitt bröd, ah denna välkända källa till volymmässigt effektiva snabba och nyttiga kolhydrater!
Det är väl inte klart än? Ena sidan motsätter sig en sån lösning.En del av de åtgärder presidenten presenterade inatt var just att införa tillfällig sjukpenning, men det har det naturligtvis varit tyst om i svensk media.
Det krävs beslut av kongressen, ja, men presidenten har föreslagit det.Det är väl inte klart än? Ena sidan motsätter sig en sån lösning.
Ja, det verkar värre än jag trodde. Mycket märkligt uttalande.Statsepidemiologen tycker inte att företag ska uppmana sina anställda att jobba hemifrån. Eftersom inte alla kan göra det vore det ojämlikt, tycker han. Man tar sig för pannan.
![]()
LEDARE: I Asien agerade man i tid - vad väntar Sverige på?
Färre sociala kontakter är en framgångsfaktor i kampen mot coronaviruset. Därför är det obegripligt att statsepidemiologen slår ned på företag som inför distansarbete.www.expressen.se
Det bästa vore om man kunde jobba från ett annat land, typ Somalia.Statsepidemiologen tycker inte att företag ska uppmana sina anställda att jobba hemifrån. Eftersom inte alla kan göra det vore det ojämlikt, tycker han. Man tar sig för pannan.
![]()
Färre sociala kontakter är en framgångsfaktor i kampen mot coronaviruset. Därför är det obegripligt att statsepidemiologen slår ned på företag som inför distansarbete.www.expressen.se
Statsepidemiologen tycker inte att företag ska uppmana sina anställda att jobba hemifrån. Eftersom inte alla kan göra det vore det ojämlikt, tycker han. Man tar sig för pannan.
![]()
Eller inte jobba kanske i det här fallet.Det bästa vore om man kunde jobba från ett annat land, typ Somalia.
Jag jobbar inom vård och idag infördes kommunen besöksförbud på sjukhus, äldreboenden mm. Helt otroligt att vi inte hade det tidigare. Vi personalen gör allt vi kan att hålla viruset ute men om alla kan komma in och det finns ingen koll på besökare då är det ju helt meningslös. Och de flesta som bor här skulle sannolikt dö om de blir smittat.
Vi har nu på alla dörrar lappar med 'STOP' och' 'BESÖKSFÖRBUD' med en förklaring varför och vi hoppas att anhöriga/besökare förstår för det är ju inte vårt jobb att bråka och diskutera med folk.
Inom vård får vi också stora problem när skolor ska stängas, för dem som har småbarn kan då inte jobba och det finns ju redan stor personalbrist, framförallt sjuksköterskor. Det är ett mycket allvarligt problem för vem ska vårda de sjuka och dem som skulle dö. Lätt att säga "ni får jobba hemma'" men det går ju inte i sjukvården. Och vi som jobbar med patienter får ABSOLUT inte komma på jobbet om vi känner oss bara en liiiite sjuk, och klart att vi känner oss stressat, osäkert och lite sjuk nu. Jag har nu t.ex huvudvärk men vet inte om jag fick det från de 8 liter kaffe, de många stressiga jobbtimmar eller om det är nåt annat.
Vi är också rädd att vi får läkemedelsbrist på vanliga och viktiga läkemedel (som tillverkas i Kina) och som folk börja hamstra nu (t.ex värktabletter). Vi hotas även av utrustningsbrist såsom andningsmasker, munskydd, handskar och engång skyddsrockar.
Jag tvivlar stark att den svenska sjukvården klarar en situation likt den i Italien. Sjukhusen kan då tvingas prioritera bort allt annat än de mest akuta sjukdomsfallen, och det är man ju inte van i Sverige, det gör man bara vid stora olyckor. Så jag hoppas att om vi får ett fullskaligt utbrott att det inte blir en katastrofsiuation.
Statsepidemiologen tycker inte att företag ska uppmana sina anställda att jobba hemifrån. Eftersom inte alla kan göra det vore det ojämlikt, tycker han. Man tar sig för pannan.
![]()
Jag lever ju typ på havregryn i vanliga fall så det här riskerar att bli svettigt ;-)Tur man gillar havregryn och gulaschsoppa (var för sig). De hyllorna gapade dock rätt tomma idag med..
Snart dyker väl havregrynen upp bland den jävla alcogelen på tradera.Jag lever ju typ på havregryn i vanliga fall så det här riskerar att bli svettigt ;-)
Och apropå fejk njus så är Trump dum eftersom han vidtar åtgärder (som alla andra också kommer vidta om ett tag). Spelar ingen roll vad han gör, han är dum. Alltid. Måste påpekas!
Vad har det med saken att göra? Mitt inlägg ironiserar över den svenska pajasjournalistkåren som ALDRIG kan skriva något positivt om Trump. Deras hat lyser igenom i varenda rad de skriver, dag efter dag. Sjukt oprofessionellt.Ja vita huset är ju kända för att länge legat i framkant och jobbat proaktivt i den här frågan.
Bara ironiserade lite över ditt irrelevanta och lite småtrötta inlägg.Vad har det med saken att göra? Mitt inlägg ironiserar över den svenska pajasjournalistkåren som ALDRIG kan skriva något positivt om Trump. Deras hat lyser igenom i varenda rad de skriver, dag efter dag. Sjukt oprofessionellt.
Hur är Trumps åtgärder mot corona irrelevanta i en tråd om corona?Bara ironiserade lite över ditt irrelevanta och lite småtrötta inlägg.
Vad har det med saken att göra? Mitt inlägg ironiserar över den svenska pajasjournalistkåren som ALDRIG kan skriva något positivt om Trump. Deras hat lyser igenom i varenda rad de skriver, dag efter dag. Sjukt oprofessionellt.
Eländiga ironi.
Jag gick ut i "brygg- och förrådshuset" för att se vad vi hade och vad som behövde fyllas på. Det vi har allra mest av är en väldig massa öl kvar från storfesten i somras. Alla av den sort som ingen gillade (då heller) - Corona.
Är han vänster? Då är det ok med irrationella uttalanden som saknar logik så länge man står stadigt på en känslomässig värdegrund.Statsepidemiologen tycker inte att företag ska uppmana sina anställda att jobba hemifrån. Eftersom inte alla kan göra det vore det ojämlikt, tycker han. Man tar sig för pannan.
![]()
Han har också sagt att viruset dör av sig självt i April, då det blir varmt.Det krävs beslut av kongressen, ja, men presidenten har föreslagit det.
Lysande. Då kan vi också konstatera att snacket om att Stockholm skulle vara drabbat är rena nyset. Vi har på sistone haft temperaturer som ligger långt över de som är typiska för ställen som Prudhoe Bay i april.Han har också sagt att viruset dör av sig självt i April, då det blir varmt.
”ep” och ”mi” kanske smugit sig in i titeln av misstag?Är han vänster? Då är det ok med irrationella uttalanden som saknar logik så länge man står stadigt på en känslomässig värdegrund.
USA är i stora delar att likna vid ett u-land. Fattigt, saknar tillräcklig allmän sjukvård och dålig utbildning.Och apropå fejk njus så är Trump dum eftersom han vidtar åtgärder (som alla andra också kommer vidta om ett tag). Spelar ingen roll vad han gör, han är dum. Alltid. Måste påpekas!
Ja vita huset är ju kända för att länge legat i framkant och jobbat proaktivt i den här frågan.
Det återstår väl att se vad som händer i april. Vår egen statsepidemiolog, som borde vara expert, har ju redan sagt många liknande saker som visat sig vara fel. Först skulle viruset inte ta sig utanför Kina, sedan skulle det peaka i Sverige i fredags, därefter i tisdags, osv.Han har också sagt att viruset dör av sig självt i April, då det blir varmt.