Chapter 2
Aktiv medlem
Gravel-events 2020?
Petert sa:Jag har haft stigar och vägar i ellipsen Hallstahammar och Köping liggande i några år.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Petert sa:Jag har haft stigar och vägar i ellipsen Hallstahammar och Köping liggande i några år.
Chapter 2 sa:Petert sa:Jag har haft stigar och vägar i ellipsen Hallstahammar och Köping liggande i några år.
Fjärdebrunn sa:SUMO kör sitt grusmästerskap på dubbelåttan i Erstavik.
Petert sa:Fjärdebrunn sa:SUMO kör sitt grusmästerskap på dubbelåttan i Erstavik.
Det låter kul. När? Jag hittar inget på hemsidan.
Nån mer info om det, eller vart man man hitta info om det? Verkar vara svårgogglat tyvärr :(Vårgruset! 25 april
Du hittar mer info på Gravel Bike Sverige på FB.Nån mer info om det, eller vart man man hitta info om det? Verkar vara svårgogglat tyvärr :(
Aah, så samtidigt som cykeltestet. Smutt!Du hittar mer info på Gravel Bike Sverige på FB.
och andra upplagan av Boneshaker Gravel Rally i Fredriksberg/Säfsen några mil nv om Ludvika. Den första helgen i september. www.boneshaker.se kommer att uppdateras strax och då kommer man att kunna se ett aningen annorluna upplägg än årets. Lägre startavgift inte minst.

Första upplagan av "Storuman Gravel" går 9:e augusti 2020 med start och mål i Ensamheten utanför Storuman, och vi öppnade precis upp anmälan. Tre banlängder, 30, 50 och 70 km. Inte jättelånga distanser kanske man kan tycka, men det är ganska fläskigt med stigning, så lite får man jobba ändå :-).
Mer information och anmälan på hemsidan: https://www.storumangravel.se
Visa bilaga 406373
Najs att man anmälde sig till 70 innan man läste ditt "fläskigt med stigning" :/ :)
Haha. True. Men tittar man kartan så verkar det bara vara en ordentlig backe extra för 70km, från Mårkan och upp till depån.Najs att man anmälde sig till 70 innan man läste ditt "fläskigt med stigning" :/ :)
Verkligen roligt!Många har ju fått ställa in eller blivit "virtuella". Storuman Gravel 9:e augusti kommer dock gå så normalt som det går då vi begränsat deltagarantalet till endast 45 st för att klara FHMs krav. Tyvärr redan fullbokat, men vi har en väntelista. Just nu är det fem pers på den, och med så många som bokat i förväg så brukar det alltid bli ett gäng återbud så finns viss chans fortfarande att komma med om man är intresserad.
45 pers låter säkert futtigt för stadsbor från södra delen av landet ?, men för ett cykellopp i norrlands inland är det rätt bra, jag är förvånad över responsen faktiskt då vi legat ganska lågt med marknadsföringen pga corona. Jag är van som arrangör från andra lokala ideella tävlingar att man får svettas och tro att knappt någon kommer och så ramlar hälften in på efteranmälan. Det finns uppenbarligen ett sug efter gruscykling just nu, jättekul.
Mer om loppet och Covid-19-anpassningarna finns att läsa på hemsidan, https://storumangravel.se
Verkligen roligt!
Är det en kombination av ett stort lokalt intresse och av tillresta från, säg, 20 mil bort? Några från Norge?
/Peter, 70 mil bort
Verkligen roligt!
Är det en kombination av ett stort lokalt intresse och av tillresta från, säg, 20 mil bort? Några från Norge?
Hur gick loppet?
Succé?
Hur gick loppet?
Succé?
Jo det gick väl bra. Vi gör ju detta ideellt så mycket hänger på hur känslan är efter loppet om det känns värt att fortsätta, och det gör det verkligen. Härlig stämning och mycket positiv energi från deltagarna, och fick också en del feedback om vad vi kan göra bättre till nästa år.