Pimp my Specialized...

Pimp my Specialized...
Tänkte se om det här funkar.
Jag vill göra något åt min cykel.. piffa till den lite.
Önskar era inputs!

Cykeln ser ni på bilden!
Och jag ber om ursäkt för valet av en knallröd vattenflaska.. det var högst tillfälligt.

Berätta vilka prylar ni hade satt på.. kan vara däck/ handtag/ andra relativt billiga enkla ingrepp.
Önskar även byta bromsskivor.. den främre verkar inte vara 100% rak... kan man färgmatcha infästningen där också kanske?

Tycker man att tråden är idiotisk kan man låta bli att kommentera. Ni andra får gärna hjälpa till!

Pimp my Specialized...
20191013_160347.jpg

Pimp my Specialized...
Inte mycket du behöver fixa på den lr? Så länge allt fungerar alltså. Jag hade satt på en dropper, ingen mtb är komplett utan.

Pimp my Specialized...
Det enda jag har att påpeka är däcken som har dåligt mönster så skulle byta till lite mera grovmönstrade däck, även kanske lite mera tjockare däck.

och även en dropper som personen ovan säger , väldigt skönt att kunna justera höjden när man kör

Pimp my Specialized...
Du kan ju beställa dekaler som matchar Spez-loggorna för att helt byta färgkombo. T.ex. silver och sedan matcha efter det. Gul och blå är ju lite svårt att matcha övrigt till utan att det blir för mycket.

Pimp my Specialized...
Kanske byta däck till ett par Maxxis för att färgmatcha ramen och fälgarna. Förslagsvis Maxxis Ikon för att efterlikna nuvarande däckmönster.
maxxis-mtb-reifen-mtb-tire-ikon-1.jpg

Pimp my Specialized...
Slama , vända på stammen och kapa gaffelröret hade ju jag gjort innan jag ens provkört . Men det är ju jag det .

Pimp my Specialized...
Vill du snygga till utseendet på en redan snygg cykel utan att lägga massa pengar så skulle jag satsa på följande:
¤ Däck med skinwall
¤ Esi grips (handtag)
¤ Vända styrstam och kapa gaffelrör

Sen kan man givetvis lägga en förmögenhet på uppgraderingar, men om jag fattat det hela rätt så vill du bara "piffa" till den.

//Henrik

Pimp my Specialized...
Piffade till min hoj i veckan, ballade ur och slutade på nästan 10k och då har jag inte rört bakdänpare och gaffel.
Tyckte det var dyrt när jag köpt ett st Croix och Calcutta för några år sedan :D

Pimp my Specialized...
Lite dekor

Bilagor

• 20191106_143822.jpg
    20191106_143822.jpg
    385.3 KB · Besök: 103
  • 20191106_143930.jpg
    20191106_143930.jpg
    178.8 KB · Besök: 119
  • 20191106_143903.jpg
    20191106_143903.jpg
    1.1 MB · Besök: 160