Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bastard-kvoten kanske minskar exponentiellt?Ja, det kanske blir svårare att åstadkomma utomäktenskapliga barn såhär i Coronatider när alla sitter hemma?
Vad står UÄ för i rubriken? Enligt Google så står det för utomäktenskapliga barn, jag får inte i hop det med denna tråd
Nope, du måste sy dom själv oxå.
Och kan man få en ekonomisk tillväxt utan att den innebär en gigantisk miljöskuld så är ju det toppen.Och det absolut bästa sättet (t,o.m. det enda?) att bromsa befolkningstillväxten är att bekämpa fattigdomen i världen, med ekonomisk tillväxt. Tror att det kan vara bra att påminna om det också.
Denna var ju fin:
![]()
Kommundirektör åkte på semesterresa under coronakrisen – sparkas
Nu har kommunen avslutat hans anställning.www.dn.se
Men med rätt till 30 månadslöner kan det ju vara ett genidrag om man bara värnar om sig själv och sin familj.
Lever folk verkligen i villfarelsen att inget kommer hända dem så de skiter i att gå med i a-kassan förrän skiten har träffat fläkten? Jag blir så trött.
Det gör dom. Och nu vet dom att rätt val var att inte gå med tidigare, det går att köpa till den här försäkringen i efterhand.
Läser jag tabellen rätt i att de två siffror som man i den kan jämföra vad det gäller predikterat utfall och verkligt utfall är 84 resp. 85 personer den 28/3? Finns det i så fall någon anledning till att värden för prediktioner den 22/3 och 25/3 inte fyllts i tabellen? Såvitt jag ser borde de vara 21 resp. 42 då det ju bygger på fördubbling var 3:e dag.Intressant läsning av Cecilia Naucler, professor vid KI. Man får hoppas att hennes beräkningar inte slår in, men hittills har de gjort det. Framåt helgen borde vi veta.
![]()
Kopia av Uppskattningar av IVA behov för Stockholm
Uppskattningar av IVA plats behov för Stockholm Datum Kända smittade IVA-platser har genererats av sjuka 9 dgr tidigare Uppskattat den 13/3 Uppskattar att man missat minst 15% smittade Uppskattat den 13/3 Genererar inläggningar 8-11 dagar senare (5%) Antag 9 dgr Kända: IVA-plats belä...docs.google.com
Inte riktigt va?Det gör dom. Och nu vet dom att rätt val var att inte gå med tidigare, det går att köpa till den här försäkringen i efterhand.
Inte riktigt va?
"Vad krävs för att få a-kassa?
För att få a-kassa ska du vara inskriven hos oss. Du behöver vara beredd att kunna ta ett jobb direkt. Det innebär bland annat att du inte är sjukskriven, att du är i Sverige och att du har eventuell barnomsorg ordnad.
För att ha rätt till ersättning måste du också ha jobbat tidigare. Du behöver uppfylla ett av följande villkor:
Du har jobbat i minst 6 månader med minst 80 timmar per kalendermånad under det senaste året.
Du har jobbat i minst 480 timmar under 6 sammanhängande månader, med minst 50 timmar i var och en av de 6 månaderna under det senaste året."
Ersättning från a-kassa
A-kassa är pengar som du kan få när du är arbetslös. Här kan du läsa om vilka villkor som gäller och hur du ansöker om ersättning.arbetsformedlingen.se
Kanske den roligaste artikeln jag läst detta året!Att självisolera verkar ju också farligt men av andra orsaker:
![]()
Astrophysicist gets magnets stuck up nose while inventing coronavirus device
Australian Dr Daniel Reardon ended up in hospital after inserting magnets in his nostrils while building a necklace that warns you when you touch your facewww.theguardian.com
Humbug säger du. Är det alltså jobbigt att ditt sätt att leva idag blir ifrågasatt?
Kasta ett öga på det här så ser du väl ändå svart på vitt och även i grafisk form med rörliga bilder att vårt leverne idag gör skillnad. Att en pandemi ska vara någon form av ögonöppnare för somliga bildade är bara tröttsamt.
![]()
Coronavirus lockdown leading to drop in pollution across Europe
New data, based on observations from the Copernicus Sentinel-5P satellite, are showing strong reductions in nitrogen dioxide concentrations over several major cities across Europe – including Paris, Madrid and Rome.www.esa.int
= ”du kan strunta i att vara med, vi ändrar ändå villkoren så att du får tillgång till alla förmåner när det bränner till”.Som fan...
Viktiga punkter:
"• Sänkta krav kring arbetsvillkoret – sänks till 60 timmar i månaden.
• Medlemskravet föreslås sänkas till tre månader."
Inte det minsta jobbigt. Det som är tröttsamt är att gång på gång höra hur pretentiösa människor vill förneka andra människor i världen samma möjlighet som dem själva haft - för att dem är rädda för koldioxid. Människor som vill stoppa utvecklingen i världen för att de på ett lokalt enskilt plan kan leva av sin egen mark - och tror att hela världen kan leva så, utan att göra avkall på det moderna samhället.
Ekonomi är läran om att göra mer med mindre. Tack vare modern teknologi har en stor del av mänskligheten en telefon(som ett exempel) i fickan som ersätter allt material på denna bild:
Vi har gjort mer med mindre.
Vi har absolut olika miljöproblem som behöver hanteras, men det har ingenting med klimat och väder att göra - det sköter solen och naturliga cykler om.
Vad bra att det finns folk som vet bättre än alla världens klimatforskare! Kanske kontakta dem och säga att de har fel?
Vi i välbeställda länder bör absolut sträva efter att ta fram och använda renare energislag, men de fattiga delarna av världen måste få chans att komma ikapp med hjälp av enklare och billigare(och ja, i en del del smutsigare) energislag. Först då, när de är ikapp, kan deras omställning till renare energi påbörjas.
Vi har en ungefärlig temperaturökning i världen om ca: 0,1 grader per 10 år.Inte det minsta jobbigt. Det som är tröttsamt är att gång på gång höra hur pretentiösa människor vill förneka andra människor i världen samma möjlighet som dem själva haft - för att dem är rädda för koldioxid. Människor som vill stoppa utvecklingen i världen för att de på ett lokalt enskilt plan kan leva av sin egen mark - och tror att hela världen kan leva så, utan att göra avkall på det moderna samhället.
Ekonomi är läran om att göra mer med mindre. Tack vare modern teknologi har en stor del av mänskligheten en telefon(som ett exempel) i fickan som ersätter allt material på denna bild:
Vi har absolut olika miljöproblem som behöver hanteras, men det har ingenting med klimat och väder att göra - det sköter solen och naturliga cykler om. Vi i välbeställda länder bör absolut sträva efter att ta fram och använda renare energislag, men de fattiga delarna av världen måste få chans att komma ikapp med hjälp av enklare och billigare(och ja, i en del del smutsigare) energislag. Först då, när de är ikapp, kan deras omställning till renare energi påbörjas.
Jag är ju lite "tramsig" av mig och undrar vilka naturliga cykler som förklarar den kraftiga temperaturökning vi ser nu?Vi har absolut olika miljöproblem som behöver hanteras, men det har ingenting med klimat och väder att göra - det sköter solen och naturliga cykler om. Vi i välbeställda länder bör absolut sträva efter att ta fram och använda renare energislag...
Inte det minsta jobbigt. Det som är tröttsamt är att gång på gång höra hur pretentiösa människor vill förneka andra människor i världen samma möjlighet som dem själva haft - för att dem är rädda för koldioxid. Människor som vill stoppa utvecklingen i världen för att de på ett lokalt enskilt plan kan leva av sin egen mark - och tror att hela världen kan leva så, utan att göra avkall på det moderna samhället.
Vi har absolut olika miljöproblem som behöver hanteras, men det har ingenting med klimat och väder att göra - det sköter solen och naturliga cykler om. Vi i välbeställda länder bör absolut sträva efter att ta fram och använda renare energislag, men de fattiga delarna av världen måste få chans att komma ikapp med hjälp av enklare och billigare(och ja, i en del del smutsigare) energislag. Först då, när de är ikapp, kan deras omställning till renare energi påbörjas.
Och om planeten inte anpassar sig till vår ekonomi? Vad gör vi då?Vi har en ungefärlig temperaturökning i världen om ca: 0,1 grader per 10 år.
Vissa områden lite mer andra lite mindre.
Vad som beror på mänsklig påverkan och vad som är naturliga förändringar här vet nog ingen med säkerhet.
Självklart ska vi tänka oss för och på längre sikt ska vi också se över vår egen del i detta men det ska ske i den takt som vår ekonomi klarar av.
Det är den rikliga tillgången till billig energi som möjliggjort vår snabba levnadstandardökning här i världen och skulle nu tredje världens befolkning inte längre få just billig energi så vågar inte jag tänka på konsekvenserna i dessa länder.
Klart är att coronan lär blekna i jämförelse.
Och det är inte ens första april än.Att självisolera verkar ju också farligt men av andra orsaker:
![]()
Astrophysicist gets magnets stuck up nose while inventing coronavirus device
Australian Dr Daniel Reardon ended up in hospital after inserting magnets in his nostrils while building a necklace that warns you when you touch your facewww.theguardian.com
Nu var väl inte frågan ställd till mig men vad man brukar mena är detta.Jag är ju lite "tramsig" av mig och undrar vilka naturliga cykler som förklarar den kraftiga temperaturökning vi ser nu?
Jaha vi får väl se om tio år. https://amp.theguardian.com/environ...g-2c-climate-change?__twitter_impression=trueNu var väl inte frågan ställd till mig men vad man brukar mena är detta.
![]()
Lilla istiden – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Vi kommer alltså från en nästan 500 år lång "kallperiod" som tog slut omkring 1850.
Vi har nu en mer normal medeltemperatur på jorden vilket varit till gagn för de allra flesta.
Sen vet jag inte om drygt en grad på hundra år är att betrakta som "kraftig", men det är väl upp till var och en att avgöra.
Om man ser tillbaka några hundra tusen år är temperaturökningen väldigt kraftig. Den visar heller inga tendenser att vända. Lägg till lite tröskeleffekter på det så kommer det knappast att gagna världsekonomin.Nu var väl inte frågan ställd till mig men vad man brukar mena är detta.
![]()
sv.m.wikipedia.org
Vi kommer alltså från en nästan 500 år lång "kallperiod" som tog slut omkring 1850.
Vi har nu en mer normal medeltemperatur på jorden vilket varit till gagn för de allra flesta.
Sen vet jag inte om drygt en grad på hundra år är att betrakta som "kraftig", men det är väl upp till var och en att avgöra.
Vad använder du för definition av "normal medeltempertaur"?Nu var väl inte frågan ställd till mig men vad man brukar mena är detta.
![]()
sv.m.wikipedia.org
Dagens statement: "Huvudfokus ska läggas på att skydda riskgrupper. Men, inte försöka helt begränsa epedemin. Då får vi både färre dödsfall och ett nöjdare samhälle."
Rätt eller fel?