Hjalmarmood
Medlem
Tips på 27.2 dropper post
Jag har en specialized epic ht med 27,2 mm sadelrör. Har letat runt och hittar ingen som är lång nog. Någon som har något tips på var jag jag kan hitta en?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.bike-discount.de
Långt upp? Min insert eller liten faktisk insert?Förlåt att jag var otydlig behöver en stolpe som kan sitta långt upp i sadelröret.
Förlåt att jag var otydlig behöver en stolpe som kan sitta långt upp i sadelröret.
Problemet är att få plats i ramen eller fattar jag fortfarande inte? Är det ett problem även med kortslagigt på en vuxencykel?
Ah ok. Jag är 176cm så har missat det problemet.Verkar tvärtom: lång vuxen på en ram med kort sadelrör och många 27.2 droppers är (för?) korta.
Ah ok. Jag är 176cm så har missat det problemet.
Om man som jag oftast behöver hela längden på en 400mm stolpe så är många dropperstolpar för korta iom att de flesta räknar in mekanismen i totallängden.
Idag har jag en sadelstolpen som är 27.2 400mm och den är maxad. Skulle nästan vilja ha en på 430mm. Vad finns det för dropperpost som är i den längden. Gärna enklare variant. Annat krav är att det är external. Don't ask ;)
Idag har jag en sadelstolpen som är 27.2 400mm och den är maxad. Skulle nästan vilja ha en på 430mm. Vad finns det för dropperpost som är i den längden. Gärna enklare variant. Annat krav är att det är external. Don't ask ;)
Enda jag hittade är den här som är 455 mm:
![]()
KIND SHOCK Seatpost LEV Remote | without Lever | 120 mm, 274,50 €
KIND SHOCK Sattelstütze LEV Remote | ohne Hebel | 120 mm Eben ging es noch steil bergan, jetzt folgen ein kleiner Downhill oder ein kniffliger Trail Mit dier2-bike.com