Tips på 27.2 dropper post

Hjalmarmood

Medlem
Jag har en specialized epic ht med 27,2 mm sadelrör. Har letat runt och hittar ingen som är lång nog. Någon som har något tips på var jag jag kan hitta en?

Förstår inte vad du menar med "längd", utstick eller drop?
Här är en 120 mm KS med 460 mm längd och 350 mm max utstick:

Jag letar efter kort och billig 27.2 med kort utstick till min sons mtb, men där är begränsningen klart.

Senast ändrad:
Ja, det i frågan. Slaglängd antar jag att han menar.

Cb har 125

Crankbrothers Highline 3 finns med 125mm drop 421mm längd och 27,2mm dia. Rek pris ca 2100kr så bike-discount har riktigt bra pris nu som länkats tidigare. CBs dropper funkar jättebra btw.

Problemet är att få plats i ramen eller fattar jag fortfarande inte? Är det ett problem även med kortslagigt på en vuxencykel?

Om man som jag oftast behöver hela längden på en 400mm stolpe så är många dropperstolpar för korta iom att de flesta räknar in mekanismen i totallängden.

Framförallt om man vill ha en någorlunda lätt stolpe blir utbudet begränsat.

Om man som jag oftast behöver hela längden på en 400mm stolpe så är många dropperstolpar för korta iom att de flesta räknar in mekanismen i totallängden.

See problemet på en modern stig hoj med kort sadelrör (men 170 mm är väl länga?). Men en XC HT brukar har långa sadelrör.

Jag behöver hjälp, Jag har letat utan att hitta nåt vettigt. Ska sitta på en billig HT så vill helst inte lägga allt för mycket. Har hittat en på Cykloteket för 1995:- men skulle vilja komma billigare undan.

Billigaste som ändå får bra kritik är Brand X från Wiggle. 1600.- men var tvungen att få hjälp med montering då jag har pressfitlager. 400.-?

Idag har jag en sadelstolpen som är 27.2 400mm och den är maxad. Skulle nästan vilja ha en på 430mm. Vad finns det för dropperpost som är i den längden. Gärna enklare variant. Annat krav är att det är external. Don't ask ;)

Idag har jag en sadelstolpen som är 27.2 400mm och den är maxad. Skulle nästan vilja ha en på 430mm. Vad finns det för dropperpost som är i den längden. Gärna enklare variant. Annat krav är att det är external. Don't ask ;)

Enda jag hittade är den här som är 455 mm:

Tillbaka
Topp