Letar större flaskhållare, alt. skiss till att sy egen

fitur

Medlem
Hej,
Jag var nyligen i kontakt med Bedrock Bags om deras Honaker-hållare för Nalgene-stora flaskor men tack vare pandemin så har de troligtvis inte chans att tillverka och skeppa inom närmare framtid.
Har någon tips på återförsäljare, annan tillverkare eller (minst intressant eftersom jag inte kan sy) en skiss och materialbeskrivning på en egen hållare för enlitersflaskor som jag kan montera på undersidan av ”down tube:n” som jag inte vet vad den heter på svenska.

Tack och glad påsk!

Behöver det vara i tyg?

Annars finns det ju en del multihållare (cargo cage) som borde funka för ändamålet.
Salsa, Topeak, Blackburn med flera har ju sådana...
topeak-versamount-clamps_1.jpg

Dom här Topeak har jag på framgaffeln, dom kommer med fästen (typ slangklammer i plast)

Behöver det vara i tyg?

Annars finns det ju en del multihållare (cargo cage) som borde funka för ändamålet.

Dom här Topeak har jag på framgaffeln, dom kommer med fästen (typ slangklammer i plast)
Ja, den skulle absolut kunna vara något. Tack för tipset!

Behöver det vara i tyg?

Ser mycket bra ut. Jag hade gärna haft något i tyg men ska definitivt överväga en cargo cage.

Den såg riktigt bra ut men satan vad mycket pengar för att använda som flaskhållare. För mig som är helt färsk, är det ett bra märke eller ett dyrt märke?

Jag har inte provat något från Relevate Designs själv, men när jag höll på och leta utrustning i fjol så stöp jag över dom mer än en gång. Verkar vara ett bra märke med rejäla grejer, men billiga kan ingen beskylla dom för att vara... ?

Inte använt down tube väskan, men annat från Revelate Designs och kvaliten är top noch. Mycket pengar kanske, men hållbarheten är därefter

Tillbaka
Topp