[OT] Visa din stenbro och träbro bild :)

Idag cyklade jag vättlefjällsleden och tänkte posta här två st som inte fått någon uppmärksamhet tidigare :)

Den första här, låg ett träd bredvid. Kan man ju välja om man vill ta den lätta eller den svåra vägen :)

IMG_20200417_153453.jpg

Sedan här, fantastisk sträcka längs med sjön, en liten bro mitt på där...

IMG_20200417_161447.jpg

Cyklade ner till stugan i veckan och passerade över den här. Oklart om det är sten, trä, eller både och?

Bilagor

• 20200610_174429-01.jpeg
    20200610_174429-01.jpeg
    773 KB · Besök: 199
Gick över denna på lunchen idag...

Visa bilaga 428501
Över Brodalsbäcken (Lexbydal)? Om det är det har jag släpat virke till den, men frånsäger mig delaktighet i bygget då den är allt annat än elegant. Känner igen den pga den utstickande bjälken. Man kunde byggt den bra mycket bättre. Jag var delaktig i att röja och dra den stig mellan Lexby och Jonsered som den ligger på för några år sedan, men kom inte hela vägen till Jonsered med ledmarkeringar osv även om vi röjde nästan hela sträckan.

Över Brodalsbäcken (Lexbydal)? Om det är det har jag släpat virke till den, men frånsäger mig delaktighet i bygget då den är allt annat än elegant. Känner igen den pga den utstickande bjälken. Man kunde byggt den bra mycket bättre. Jag var delaktig i att röja och dra den stig mellan Lexby och Jonsered som den ligger på för några år sedan, men kom inte hela vägen till Jonsered med ledmarkeringar osv även om vi röjde nästan hela sträckan.
jajemen. Den är väl ok. Men 90-gradersbron en bit bort är lite dum däremot. Tekniskt utmanade :)

Tillbaka
Topp