Hej på er, kul att ni är intresserade av Gränna!
Vi ”locals” har inte lagt något på trailforks utan endast strava och där finns det mängder med cykling att hitta utöver de uppmärkta lederna på plats. Det finns även nybyggd flowtrail och pumptrack ovanför GBOK( Grännabygdens-OK) stugan som jag och mitt företag
Ride and Develop har byggt, finiansierat av den lokala klubben.
Det är helt gratis att cykla på stigarna även om jag gärna ser att man blir stödmedlem i GBOK genom swish för ynka 100kr om året, alternativt 300kr för fullvärdig medlem. Det är en liten orienteringsklubb där vi nu kör träningar varje tisdag och är ett fåtal eldsjälar som håller det vid liv. (Googla Gränna-bygdens OK så hittar ni swish nr och info
Gränna MTB Trails är ett gäng som byggt och underhåller de flesta av lederna på berget med mer utförsfokus i ren passion och gjorde det långt innan namnet kom till. Hundratals timmar räcker inte på långa vägar utan vi pratar tusentals timmar lagda bland annat på de uppmärkta lederna som alla hittar. Vi har genom åren kört ett gäng grouprides, dual slaloms och andra evenemang på berget och tycker det är svinkul att det börjar komma mer och mer folk hit och cyklar, det är ju det vi vill! Vi hade stora planer för 2020 som nu Covid delvis satt käppar i hjulen för men vi planerar vidare. Bakom kulisserna pågår ett arbete för att få det att gå ihop med lokalbefolkning, kommun osv när det nu strömmar in folk på två hjul. Vissa stigar kan vi inte skicka folk till genom Strava segment eller uppmärkning då det bitvis är känsligt och vi jobbar på att hålla god relation och kommunikation med de som jag nämnde ovan.
Som sagt mängder med cykling att hitta genom strava och uppmärkta leder, men vill man hitta
mer guldklimpar, få de effektivaste klättringarna och samtidigt kombinera guidningen med teknikkurs så finns vi här. Själv är jag elitcyklist i enduro med massvis med timmar coachning i ryggen och kan hjälpa alla att utvecklas oavsett nivå eller tidigare erfarenheter.
Bilder, filmer m.m från Gränna och de nybyggda banorna finner ni på:
Gränna MTB Trails Facebook
Ride and Develop Instagram
Philip Fagerberg Instagram
Tveka inte på att höra av er direkt till mig eller till Gränna MTB Trails om ni har några frågor.
Mvh
Philip Fagerberg
Born n raised in Gränna
MTB Sektionen i GBOK
Gränna MTB Trails
Ride and Develop