Please, hjälp med MTB till frugan, max 15k

Dbrasco

Medlem
Hej.
Jag håller på att bli tokig så snälla kan någon komma med bra tips på cyklar som finns för leverans och går at beställa.
Letar en allround cykel för enklare stigar men vill samtidigt köpa något som hon kan växa på och bli bättre.. Cykeln kommer att behållas några år.
Tänker mig en HT och har tittat lite på en Cube.

Vad tror ni som är bättre bevandrade än undertecknad? Finns det vettigare cyklar?

Tack på förhand!

köpte en Lapierre till min fru i födelsedagspresent som hon är väldigt nöjd med. Vi testade lite olika cyklar men hon gillade den här bäst. Inget superavancerat och det finns säkert mer bang for the buck men bättre med något hon kunde testa, nu har hon verkligen blivit biten.

Tack för tipset.
Jag söker dock mest bang så att säga :-)
Behöver inte vara en ”dam” modell och jag ser med fördel att det är 29” hjul.
Hon är 167 lång

Är fokus stigar och att våga utmana så skulle jag titta på nånting med lite flackare gaffel typ vitus sentier eller orbea Laufey

Under köp och sälj ligger sambons ht ute till försäljning, radon zr lady :) dock 27,5" hjul

Den är fraktad från Tyskland till Sverige och inte mycket mer än så :)

Senast ändrad:
För min egen del var självförtroende det svåraste i början, inte att trampa snabbt på platten. Håller därför med föregående talare om att kolla efter något med flackare gaffelvinkel (68-66°) t ex Cragger.

Tillbaka
Topp