Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pay it forward!Jaha. Då har man lagt en order på occam H30. Tack så hemskt mycket alla för all hjälp. Är mkt tacksam!
Den sista M på lager. Finns bara S kvar nu tyvärr.Var beställde ni ifrån?
Tycker den verkar vara slutsåld från alla ställen jag tittat på, i alla fall i XL
Hur lång väntan är det? Spectralen är mindre än Occam och lite äldre geo. Går du upp till large får du inte in någon lång dropper och tar du M blir den ganska mycket kortare än Occam M som du beställt.Tydligen så är det lite lev.tid på min Orbea. Såklat man tittar lite extra då :). Har ju möjlighet att avboka..Vad tycker ni om en Canyon Spectral istället? AL 5.0:an är ju mer i samma prisklass men AL 6.0 ser ju trevlig ut, men typ 8kkr mer än Orbean.
![]()
Spectral
Spectral är den bästa mixen av grepp, kontroll, hantering och lekfullhet. Resultatet en enkel och mångsidig stigtämjare. Nu med längre slaglängd som gör Spectral redo för ännu brantare utförslöpor än tidigare.www.canyon.com
Det är M som gäller för mig. Får betala ca: 2200 mer för 5.0 spectral jämfört med H30. Om man kollar komponentmässigt då?Hur lång väntan är det? Spectralen är mindre än Occam och lite äldre geo. Går du upp till large får du inte in någon lång dropper och tar du M blir den ganska mycket kortare än Occam M som du beställt.
Kort brant och hög.ingen koll på geo men bra pris?
![]()
Bergamont Contrail 5 grå - Bergamont - Cyklar
www.cykelkraft.se
Snart modernt igen :)Kort brant och hög.
Vem vet ?Snart modernt igen :)
Se mina svar ovanHej. Tack så mycket men nu måste jag begränsa mig. Vill helst jämföra Spectral 5.0 mot Occam H30. Det är nog dessa det står emellan. Är Spectral mer inriktad mot utförs? 2200kr mer för spectral men bättre komponenter? Är det värt det?
Jag tycker det är värt det. För mig är det mycket skönare med en FS. Du kan ju sälja din gamla, om du inte behöver en XC också.Ibland tänker jag, behöver man en till cykel? På min HT: canyon 6.9 AL från 2015 för 11kkr sitter det ju minst SLX- grejer på. Den väger dessutom ca.12kg. Man får en modernare ram med occam men får man en cykel som är värd 10kkr mer? (Nu kom smålänningen visst i mig fram:))
25mm hjul? #frågormanintevågarfrågaOrbean har bara 25mm hjul också. Focusen var jävligt bra för pengarna.
25 mm är det nya och 29 tum är ute.25mm hjul? #frågormanintevågarfråga
Okej. Tack för svaret. Orbean har alltså 2.5 fälg och däcken som cykeln levereras med är 2.5. Blir inte det bra??Nä...
Alltså 25 mm innerbredd på fälgen. Innebär att man kanske inte vill ha de största däcken på, eftersom formen på däcket påverkas av fälgens bredd. Vill du köra 2.5-2.6” däck, så passar en 30+ mm fälg bättre.
Fast då är vi full enduro
Så what if om man har 30mm fälgar och slänger på 2.35 däck? Bra eller anus?Var är vi nu, redan fredag? 2.5'' på 25i låter mycket men nån långhårig kille har väl testkört får man gissa. En del 2.5''' däck är som ändra 2.35''
Den har ju ingen dropper?Absolut, för jag länkade fel modell.BIKES, SNOW, LIFESTYLE - COMMENCAL
COMMENCAL is based in the principality of Andorra, nestled away in the Pyrenees a stone's throw from the World Cup track. Commencal bikes caters for a wide range of mountain bikers. DH, enduro, trail, e-bike, kids bikes, dirt jump and more. We've got you covered.www.commencal-store.co.uk
Tänkte på Trailmodellen.
Edit: 35mm-gaffel som går att uppgradera till en Pike invändigt när det önskas.
Funkar kanon, Schwalbes 2,35 däck fungerar även bra på fälgar med 35mm innerbredd.Så what if om man har 30mm fälgar och slänger på 2.35 däck? Bra eller anus?
16kg för en stigcykel utan dropper är inte ok ?Den har ju ingen dropper?
Det är väl helt normalt. Jag är ingen expert på var gränsen går men 2.35 på 30 är rätt mainstream. Jag har själv 2.35 Magic mary på 29i. Innan dess hade jag dhf 2.5 wt. Båda såg bra ut.Så what if om man har 30mm fälgar och slänger på 2.35 däck? Bra eller anus?
Orbean är ju rakt igenom en prisvärd cykel som framför allt fått jättebra reviews för sin ram och dämpning (även de billiga versionerna). Jag skulle inte hängt upp mig på 5 mm fälg. Skulle inte låta det hindra köpet och jag skulle inte lagt ett gäng tusingar på att köpa nya hjul när man får den. Cykla sönder hjulen och uppgradera till hjul som inte bara har bredare fälg utan där hela hjulet är bättreKan ni rekommendera bra 30mm fälgar 29"
eu.huntbikewheels.com