Köprekommendation kinakol landsväg

Earlslick

Aktiv medlem
Nu när man inte kommer ned till Spanien får man drömma om att bygga ihop en ny cykel istället.
Var köper man kinakol nuförtiden?

Om man vill framtidssäkra och ha möjlighet till dischjul och kanske di2, vad finns det för rekommendationer då?

Kinakol

Det är väl en sådan här
Chinarello.JPG

Kinaramar som är lite kvalitet är Dengfu, Hongfu och Yoeleo. Själv har jag en Yoeleo R9 aero, den köpte jag som komplett cykel. Finns mycket skit också. I Kina gäller nog "du får vad du betalar för". Kopior av "finramar" kan vara hur dåliga och farliga som helst.

Givet svaga kronan och alla avgifter så tycker jag kinakolet har tappat sin lockelse för det blir i slutändan inte särskilt billigt speciellt då det finns mycket prisvärt idag från stora märken. Sen om man nu ska bygga en hoj med lyxkomponenter efter eget huvud så sparar man nog en slant mot fina märkets toppspec men personligen har jag aldrig tilltalats av blingkittade chinarellos :)

Tackar och bockar.
Går i valet och kvalet.
Anledningen till kineskokos är att jag ville få ned priset men som flera poängterat är det inte så förmånligt längre.
Jaja, får se vad det blir till slut. ;)

Nästan allt är ju Kinakol ändå. Canyons ramar tillverkas t ex av Quest Technology, och till väldigt generösa (urusla) toleranser ska tilläggas. Den där Cuberamen är ju inte ett dugg aero btw, känns "gammal".

Den där Cuberamen är ju inte ett dugg aero btw, känns "gammal".
Vad jag såg efterfrågade TS skivbroms- och Di2-kompatibel ram. Inte specifikt att den skulle vara aero. Därav mitt exempel på att det finns på närmare håll än Kina. Om priset var en faktor tycker jag att ca 4700 kr (inkl frakt och alla avgifter) för en sådan ram är överkomlig. Vad koster en från Kina?

Tillbaka
Topp