Visa din cockpit

Visa din cockpit
04F3053C-D390-4D42-A179-0A133DA7EC2E.jpeg

Visa din cockpit
Fulast vinner?

1587631832597.png

Dessutom halvt OT då det är en e-tard (egenkonverterad Merida crossway). Hade gärna haft barends också då jag ogillar greppet, men det får inte riktigt plats i nuläget, och det verkar småsvårt att hitta bredare 25.4mm-styren (har iofs inte letat ihjäl mig).

Visa din cockpit
Fulast vinner?

Visa bilaga 412396

Dessutom halvt OT då det är en e-tard (egenkonverterad Merida crossway). Hade gärna haft barends också då jag ogillar greppet, men det får inte riktigt plats i nuläget, och det verkar småsvårt att hitta bredare 25.4mm-styren (har iofs inte letat ihjäl mig).

byt styrstam till en med 31.8 eller 35 så kan du smacka på +800mm styre å få på ännu mer prylar på styret ?

Visa din cockpit
Jag sågade av greppen för att få plats med barends på 570mm. Det var för ett antal år sen, men det monterades igen förra veckan. Går fan inte att köra trainer på 26a utan barends.

Visa din cockpit
Fulast vinner?

Visa bilaga 412396

Den där styrstammen bör du kanske vinkla upp för full tardness.

Visa din cockpit
Den där styrstammen bör du kanske vinkla upp för full tardness.
Fast då blir reachen kass. Det är också anledningen till att jag inte bytt styrstam o styre, har ingen så lång 31.8-stam. Och vill nog inte ha så brett styre när man ska kryssa mellan mobilzombies i innerstan heller. Då tycker jag jontes förslag lockar mer.

Visa din cockpit
IMG_20200503_173658.jpg

Nästan stock cockpit på min DH från 2012. Har bara bytt greppen till Fabric Silicone single lock-on 32mm. FSA Gravity 777 styre, nån taiwanesisk CNC boxer-stam, Avid Code R bromsar (ena handtaget är böjt och riktat men de funkar perfekt), SRAM 10-delat, Marzocchi 888 CR gaffel på en UMF The Duncan 3 Team.

Visa din cockpit
Är det tillåtet att även diskutera framtida val av cockpit här?

Har idag en Thomson combo 31.8, och vill gå till ett 780mm brett styre istället för 750 som Thomson är idag.
Vill helst inte behöva byta styrstam också, så kraven blir följande:

780mm brett (minst, går ju kapa)
31.8
Kolfiber
20-25mm rise

Förslag?

Visa din cockpit
Ny cykel ny cockpit.
Vanligtvis undviker jag karbån komponenter för priset men också för att det är svart att bedöma skador. Men till en helstel mtb är dämpning i styren bra att ha och många här har lovande ord för One Up styre. Så jag provade och den höjer verkligen komforten (och är snygg också)!

2021-03-28-22-36-45.jpg

Visa din cockpit
Fråga, delvis OT: Vad är det egentligen för fördel med en gps enhet likt den du har jämfört med att använda en modern Android telefon (Samsung s20)? Tar du in kadens och andra värden på din Garmin också?
Mindre än telefonen, billigare (än s20), tåligare. Har hellre telefonen i bakfickan. Lite mer skyddad vid en eventuell krasch. Den är kopplad till kadenssensor, samt sensor i hjulet också.

Tillbaka
Topp