Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vacker kyrka med mycket välskötta träd/buskar. Väl tagen bild med korset synligt men jag noterar att kedjan ligger på lilla klingan fram, ajajaj.??
Vacker kyrka med mycket välskötta träd/buskar. Väl tagen bild med korset synligt men jag noterar att kedjan ligger på lilla klingan fram, ajajaj.??
Fast man får fota samma kyrka som nån annan. Särskilt om den ingår i en serie som en församling eller kommun. *tycka* (Nej, jag är inte religiös utan ateist.)Äntligen fick jag syn på en ickefotad här :)
Aspenkyrkan! Väldigt spektakulär modell, nästa gång får jag kika på insidan också.
Visa bilaga 423194
Visa bilaga 423195
Äntligen fick jag syn på en ickefotad här :)
Aspenkyrkan! Väldigt spektakulär modell, nästa gång får jag kika på insidan också.
Visa bilaga 423194
Visa bilaga 423195
? jo, håller med, det får man. Men jag har fotat mina lokala så mycket så jag är nästan trött på att se demFast man får fota samma kyrka som nån annan. Särskilt om den ingår i en serie som en församling eller kommun. *tycka* (Nej, jag är inte religiös utan ateist.)
tittar man riktigt länge kan man föreställa sig tempelriddarna dåna ut där ?Ingår den i Fortifikationsförvaltningens ?åtaganden?
I platåskor och banlonpolo?tittar man riktigt länge kan man föreställa sig tempelriddarna dåna ut där ?
tittar man riktigt länge kan man föreställa sig tempelriddarna dåna ut där ?
Sveriges största landsortskyrka, väl?Visa bilaga 423246Från cykeltur tidigare i år.
Jo, vi som kommer därifrån tycker det. Finns säkert andra som inte håller med. Gissar att det beror lite på begreppet landsort.Sveriges största landsortskyrka, väl?
Veckans stavkyrka från gårdagens rutt. Reinli stavkyrka från ca 1326.
Visa bilaga 421044
Fetvedens vänner är en förening man kan läsa mer hos.Bygga kyrkor kunde norrmännen!
Vackra, och hållbara.
Om jag förstått rätt, fällde de träden på ett speciellt sätt för att timmret skulle bli bra.
Kanske kyrkkryss kan bli cyklisternas motsvarighet till fågelskådarnas kryss för fågelarter.
Nån borde göra en app!Jag har haft en väldigt läs fundering att anordna en liten lokal "utmaning" där man från given start- och målplats har 12 timmar på sig att medelst foto kryssa av så många stenkyrkor som möjligt. Kanske bara ska köra på Pokémon-modellen istället och börja söderifrån...
Om man tänker sig en orättvis variant där man ska starta och sluta vid sitt boende, vad är då bästa stället att bo på? Svaret kan förstås bero på vilken kapacitet man har men det lär ju helt klart finnas platser som relativt sett är långt mycket bättre än andra.Jag har haft en väldigt läs fundering att anordna en liten lokal "utmaning" där man från given start- och målplats har 12 timmar på sig att medelst foto kryssa av så många stenkyrkor som möjligt. Kanske bara ska köra på Pokémon-modellen istället och börja söderifrån...
Spontant tänker jag typ Roma på Gotland. Bl.a 92 kvarvarande medeltidskyrkor plus ett kloster, på en relativt liten yta och med många fina vägar mellan dem. Även om Söderslätt och Österlen ligger nära till hjärtat.Om man tänker sig en orättvis variant där man ska starta och sluta vid sitt boende, vad är då bästa stället att bo på? Svaret kan förstås bero på vilken kapacitet man har men det lär ju helt klart finnas platser som relativt sett är långt mycket bättre än andra.
Nåja, man behöver kanske inte göra en tävlan utav det. Utom kanske antal cyklade kilometer pr kyrka eller nåt annat grepp som isf jämnar ut handikapp.
Där borde väl tex Norrbotten ligga "bra till" med många km per kyrka.
Om man tänker sig en orättvis variant där man ska starta och sluta vid sitt boende, vad är då bästa stället att bo på? Svaret kan förstås bero på vilken kapacitet man har men det lär ju helt klart finnas platser som relativt sett är långt mycket bättre än andra.
Om vi med stenkyrkor menar medeltidskyrkor är det sydvästra Skåne och sedan två områden i Västergötland. Den här kartan visar medeltidskyrkotätheten:
Visa bilaga 423844
Kartan kommer från det här inlägget: http://www.arkeologiforum.se/forum/...?PHPSESSID=2cq9f0auqs8fpoqnnr9m6klts7#msg5969
En kyrka på 30 mil, typ?