Sambal Oelek
Aktiv medlem
[OT] Bild på kyrka (Norden)
Hittade ingen tråd om detta. Såhär i påsktider känns det ju extra aktuellt :) Brukar ofta fota fräcka kyrkor när man är ute och ser sig om medelst cykel. Det finns många och de är ofta väldigt fina både på avstånd men speciellt om man kommer nära. Inuti brukar det ofta vara sig likt så jag brukar nöja mig med utsidan.
/edit 2021: Jag har ändrat trådrubrik till att innehålla endast kyrkor i Norden då det kommit en tråd för kyrkor utanför Norden. Dessutom kom det i denna nya tråd lite förhållningsregler som jag lånat och justerat något.
Det är OK att posta äldre bilder så länge de uppfyller ovan villkor.
Två bra sidor med information som kan vara av intresse:
Idag t ex var jag på en tiomila-runda i Bohuslän, såg ett gäng. Men stannade bara för att fota de här två...
Solberga Kyrka
Jörlanda Kyrka
/edit 2021: Jag har ändrat trådrubrik till att innehålla endast kyrkor i Norden då det kommit en tråd för kyrkor utanför Norden. Dessutom kom det i denna nya tråd lite förhållningsregler som jag lånat och justerat något.
Reglementet sa:Angående punkt 1 så är det OK om man gått en bit från platsen man där man lämnade sin cykel. Bilden ska dock vara tagen samma dag som man cyklade till eller från platsen och man får inte ha använt något annat färdmedel än sina egna ben för att ta sig från cykeln till kyrkan.
- Bilden ska vara från cykelfärd.
Du ska ha genomfört färden.
Du ska ha tagit bilden.
- Kyrkan ska finnas i Norden.
- Plats ska anges, t ex ort, finns den utanför Sverige även land.
Tydlighet uppmuntras.
- Namn på kyrkan är mkt önskvärt.
Hittar man det inte kan det utelämnas.
- Ange gärna år för öppnande, el liknande.
Ange gärna annan intressant data.
Ska ej vara några långa texter.
- Kyrka tolkas som religiös byggnad.
Behöver ej ha kristen anknytning.
Undvik konstiga sekters byggnader.
- Per person: ej samma kyrka i flera inlägg.
OK att ta med kyrka som annan person postat.
Angående regel 3 kan den kanske låta lite hård. Jag tycker dock att utan den informationen går lite av poängen förlorad.
Det är OK att posta äldre bilder så länge de uppfyller ovan villkor.
Två bra sidor med information som kan vara av intresse:
KYRKOKARTAN.SE • Sveriges främsta kyrko-sajt
Kyrkokartan.se är den nya smarta sajten för dig som söker kyrkor i Sverige.
www.kyrkokartan.se
Idag t ex var jag på en tiomila-runda i Bohuslän, såg ett gäng. Men stannade bara för att fota de här två...
Solberga Kyrka
Jörlanda Kyrka
Senast ändrad: