Välja cykel efter mycket om och men
Efter att ha besökt några butiker och testat har jag nu bestämt mig att ha bockat styre och skippa hybridcykeln. Dock är jag fortfarande ute efter min första cykel. Jag bor utanför Stockholm där det är ca 50/50 asfalt/grus men min tanke är att kunna åka igenom några naturreservat som då är mestadels grus också för den delen.
Kommer nog att använda dessa cyklar till att börja med under fina dagar men övergå till pendlingscykel så småningom. Alla dessa väger ungefär 11kg och om jag förstår det rätt så är samtliga kolfiber framgaffel. Dessa cyklar hade jag i mina tankar men jag är än så länge ingen inbiten entusiast så jag misstänker att dessa kanske är "skitcyklar" för många :)
RC120
RC100
120 Triban
GX Lite 20
Är det någon som är "bättre" en andra?
Kommer nog att använda dessa cyklar till att börja med under fina dagar men övergå till pendlingscykel så småningom. Alla dessa väger ungefär 11kg och om jag förstår det rätt så är samtliga kolfiber framgaffel. Dessa cyklar hade jag i mina tankar men jag är än så länge ingen inbiten entusiast så jag misstänker att dessa kanske är "skitcyklar" för många :)
RC120
RC100
120 Triban
GX Lite 20
Är det någon som är "bättre" en andra?