Det mesta handlar om fälg och däck om det går bra eller inte.
Som exempel, när jag skulle stansa däcken första gången så hade jag byggt no tubes Crest hjul och köpt Maxxis Ikon däck.
Tejpa noga, gäller att sträcka ordentligt, satte på däcken och pumpa, gissa om jag vart häpen då däcken fylldes med vanlig fotpump!
M.a.o. en bra combo, tätningsvätskan gör att luften stannar längre, samt tätar småhål. Far away som reklamen visar!
På mina Specialized Roval fälgar måste jag ta tryckluften och poppa ut dom på plats.
Nyaste DT X1700 tror jag mig gick och pumpa Ikon däcken för hand, orginal satt Vittoria Barzo, dom har jag handpumpat upp i skogen, efter slitit ut slang efter dubbelpunka, blev då lite luft kvar för att rulla en bit.
Senast bytte jag till Minion dhr, dhf på Roval fälgarna, då var det tryckluft igen som gällde, dom är förmodligen lite mindre i innerdiameter, eller att det sluttar ner för mycket i mitten.
Dock tycker jag att det är väldigt problemfritt och alla mina däck håller luften bra, även Schwalbe Ice Spiker Pro.
Har alltid varit nogran vid byte av däck att få bort gammalt vid fälgkant och däckets kant.