Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
All-in på #iamspecialized nu då?? ÄNTLIGEN!!! ? Men den där var superfin...Tallboy 4 - nyligen såld och saknad:)
Visa bilaga 434240
Tallboy 4 - nyligen såld och saknad:)
Visa bilaga 434240
Varför sålde du? Är sugen på att sälja min stumpjumper lt-19 i förmån för en sådan.
För att jag är kroniskt köpsjuk. En supercykel, rekommenderas varmt.
Då jag kommer flytta i höst och min lokala cykling kommer vara mer XC betonad så blev jag sugen när senaste generationens "Aggro XC" hojar började släppas en efter en.
Tallboyen var ju i alu med en stadig ramvikt på dryga 4 kg med dämpare så det blev en rätt stadig pjäs i kombination med att länkaget är rätt aktivt då det är optimerat för stökcykling.
Dvs. klättringar har man sjukt bra grepp i men man ska inte ha för bråttom och på grus / transportcykling ligger den så klart också efter en XC hoj. På stigen tänker man inte på vikten och den är helt galet bra när det blir brötigt och går undan.
Så som trailhoj helt underbar och en helt okej kompromiss för XC också med lättrullade däck.
Sen blev det i praktiken så att jag nästan alltid tog Tallboyen så Endurohojen stod mest och samlade damm.
Visserligen ett bra betyg för Tallboy, men har man nu möjligheten att ha flera cyklar så kan man särodla de ännu mer :)
Så nu blir det nåt lättare så får vi se om man ångrar sig längre fram. Man kan ju alltid köpa en Tallboy igen.
Det är endast fälgarna som uppgraderasNågon som köpt sin santa S kit med reserve hjul? Isåfall vilka nav kom hjulen med? Lite förvirrande om det endast är uppgradering på fälgarna eller också naven från dt 370 till 350 eftersom reserve hjulkiten säljs separat med 350 nav?!?
Det är endast fälgarna som uppgraderas
Undra om biksterbutiken som har SC i närhet till hellas har någon påverkan.Santa cruz-sjukan sveper bara in över landet.
Aldrig sett så många som det är nu i hellasgården. Det måste betyda att svenskens ekonomi är god!
Har fox dhx2 på min mega!Drömbygge! Kul att Öhlins fjäderdämpare funkar men inte Fox på SC länkage.
Hur kan du beskriva skillnaden? förstår att SA och HA är "modernare" och reach är längre så blir ju bättre klätterställning och stabilare men länkaget tänkte jag mer på!Efter att jag fått min förra Tallboy 3 ram utbytt på garantin har jag nu denna fantastiska cykel ?
Visa bilaga 453522Visa bilaga 453523
Ja jag är nog inte rätt person att beskriva skillnaderna men som du är inne på så gör sa å ha enorm skillnad i mitt tycke. Känns som jag kan bomba på hur hårt som helst.Hur kan du beskriva skillnaden? förstår att SA och HA är "modernare" och reach är längre så blir ju bättre klätterställning och stabilare men länkaget tänkte jag mer på!
Ja jag är nog inte rätt person att beskriva skillnaderna men som du är inne på så gör sa å ha enorm skillnad i mitt tycke. Känns som jag kan bomba på hur hårt som helst.
Jag bottnar nästan aldrig bakdämparen och det gjorde jag ofta på den förra. Svårt att förklara med ord, försök att få testa en.
Ja jag tycker 4an klättrar i stort sätt lika bra. Finns inget parti jag kört med 3an som jag inte klarat av med 4an än så länge. Utför är 4an outstanding!Upplevs den lila trampeffektiv som TB3:an, kör själv en 3:a och gillar den för typ Stig/downcountry då den är rapp men ända relativt kapabel utför. Kör min med 130mm fram å inte 120.
Ha ha bara att du är i denna tråd och spanar avslöjar dig Johan ;-) Dags å dumpa spech å testa något annat nu! ;-) @SpindelbenenAll-in på #iamspecialized nu då?? ÄNTLIGEN!!! ? Men den där var superfin...
Upplevs den lila trampeffektiv som TB3:an, kör själv en 3:a och gillar den för typ Stig/downcountry då den är rapp men ända relativt kapabel utför. Kör min med 130mm fram å inte 120.
Ser ut som den har haft kul i lera iaf ?Min Tallboy 4 med lite uppgraderade Burgtec prylar, går som en dröm!
Visa bilaga 494598
Haha javisst! Den har kul i alla väder?Ser ut som den har haft kul i lera iaf ?
Väcker upp tråden med en 2021 5010 CC, uppbyggd från en lös ram.
Nä den blev aningen tyngre än min Spez fast det var iof väntat, den ramen är riktigt lätt.Tittade på ram och cykel när Bikester hade riktigt bra rabatt på black Friday. Letar redan efter nästa cykel till sonen. Men den var fortfarande inte billigt och inte riktigt lätt heller, som är viktigt till sonen. Verkar dock som en riktigt bra och roligt cykel! Och såklart kul att köra samma cykel som Danny McAskill.
Väcker upp tråden med en 2021 5010 CC, uppbyggd från en lös ram.