visa din Santa Cruz

glitch

Aktiv medlem
visa din Santa Cruz
Varför sålde du? Är sugen på att sälja min stumpjumper lt-19 i förmån för en sådan.
För att jag är kroniskt köpsjuk. En supercykel, rekommenderas varmt.
Då jag kommer flytta i höst och min lokala cykling kommer vara mer XC betonad så blev jag sugen när senaste generationens "Aggro XC" hojar började släppas en efter en.
Tallboyen var ju i alu med en stadig ramvikt på dryga 4 kg med dämpare så det blev en rätt stadig pjäs i kombination med att länkaget är rätt aktivt då det är optimerat för stökcykling.
Dvs. klättringar har man sjukt bra grepp i men man ska inte ha för bråttom och på grus / transportcykling ligger den så klart också efter en XC hoj. På stigen tänker man inte på vikten och den är helt galet bra när det blir brötigt och går undan.
Så som trailhoj helt underbar och en helt okej kompromiss för XC också med lättrullade däck.
Sen blev det i praktiken så att jag nästan alltid tog Tallboyen så Endurohojen stod mest och samlade damm.
Visserligen ett bra betyg för Tallboy, men har man nu möjligheten att ha flera cyklar så kan man särodla de ännu mer :)
Så nu blir det nåt lättare så får vi se om man ångrar sig längre fram. Man kan ju alltid köpa en Tallboy igen.

JSG

Ny medlem
visa din Santa Cruz
För att jag är kroniskt köpsjuk. En supercykel, rekommenderas varmt.
Då jag kommer flytta i höst och min lokala cykling kommer vara mer XC betonad så blev jag sugen när senaste generationens "Aggro XC" hojar började släppas en efter en.
Tallboyen var ju i alu med en stadig ramvikt på dryga 4 kg med dämpare så det blev en rätt stadig pjäs i kombination med att länkaget är rätt aktivt då det är optimerat för stökcykling.
Dvs. klättringar har man sjukt bra grepp i men man ska inte ha för bråttom och på grus / transportcykling ligger den så klart också efter en XC hoj. På stigen tänker man inte på vikten och den är helt galet bra när det blir brötigt och går undan.
Så som trailhoj helt underbar och en helt okej kompromiss för XC också med lättrullade däck.
Sen blev det i praktiken så att jag nästan alltid tog Tallboyen så Endurohojen stod mest och samlade damm.
Visserligen ett bra betyg för Tallboy, men har man nu möjligheten att ha flera cyklar så kan man särodla de ännu mer :)
Så nu blir det nåt lättare så får vi se om man ångrar sig längre fram. Man kan ju alltid köpa en Tallboy igen.

Aha, som hos mig då. Jag är också kroniskt köpsjuk och vill bara byta för bytandes skull och det är så jädrans kul att prova annat.
Tack för den utförliga beskrivningen, uppskattas. Jag borde nog ta och prova en innan jag säljer min ram i förmån för en tallboy.

Martinmat

Aktiv medlem
visa din Santa Cruz
Tallboy 3 2018
Då det bytts rätt mkt sedan tallboyen köptes 2018 så kommer här en uppdatering:

detta är bytt jmf original:
styrstam
Sadel
Styre
Bromsar
Bakväxel
Hjul och däck
Framgaffel

0222DC5A-446E-492C-ADE5-ADC98546A910.jpeg

D i U

Aktiv medlem
visa din Santa Cruz
Någon som köpt sin santa S kit med reserve hjul? Isåfall vilka nav kom hjulen med? Lite förvirrande om det endast är uppgradering på fälgarna eller också naven från dt 370 till 350 eftersom reserve hjulkiten säljs separat med 350 nav?!?

D i U

Aktiv medlem
visa din Santa Cruz
Det är endast fälgarna som uppgraderas
misstänkte det efter jag lagt en order på en bronson c s kit reserve häromdan. Försöker få den avbeställd hos bike24 medans den fortfarande bara är ”process”. Känns som fälgar för 6500,- st inte riktigt matchar med nav för 1000 lappen om ens det :/.

mg25

Aktiv medlem
visa din Santa Cruz
Då får man se om man kan få ihop nåt roligt i helgen. Väntar på att naven som skickades från england i tisdags ska komma. Däck och Swat CC Tool ligger och väntar på att bli upphämtade. Till våren kommer det bli en dropper och kanske ett nytt styre. Sen är det bara ramen kvar från inköpet 😂
76ACD060-9AFB-4893-989B-26C437478F08.jpeg

Tomcaten

Aktiv medlem
visa din Santa Cruz
Santa cruz-sjukan sveper bara in över landet.
Aldrig sett så många som det är nu i hellasgården. Det måste betyda att svenskens ekonomi är god!

Tomcaten

Aktiv medlem
visa din Santa Cruz
Har ingen aning försöker undvika all butiksshopping som går. Den friska luften utanför är bättre resonerar jag.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer