EMBT i Skåne

Fjället

Medlem
EMBT i Skåne
Mitt knä är paj så jag inte kan cykla vanlig MBT så funderar på att skaffa mig en EMBT för att kunna ta mig ut och cykla. Vet att debatten är infekterad...
Finns det några slingor i Skåne där det är välkommet att cykla EMBT? Någon Skåning som cyklar EMBT?

Har läst bådas sidors tolkning av lagar och regler så det behöver inte redovisas :P

EMBT i Skåne
Trailforks listar 2 ställen i Skåne när man sätter filter på ebike: yes.
Nu kan det ju finnas fler men att man inte har definierat om det är eller inte är ok i Trailforks. Men dessa två är satta till yes i alla fall.

EMBT i Skåne
Mitt knä är paj så jag inte kan cykla vanlig MBT så funderar på att skaffa mig en EMBT för att kunna ta mig ut och cykla. Vet att debatten är infekterad...
Finns det några slingor i Skåne där det är välkommet att cykla EMBT? Någon Skåning som cyklar EMBT?

Har läst bådas sidors tolkning av lagar och regler så det behöver inte redovisas :P

Jag och vänner har kört och kör alla trails i skåne med el mtb och det har inte varit några problem. Snarare är folk ofta väldigt positiva skulle jag säga. Bara kör :)

EMBT i Skåne
Kör bara kör, men gör det ansvarsfullt och snyggt.
Den stora majoriteten folk du stöter på kommer inte ens tänka på att du kör elhoj, en del kommer förstå det och kanske vara lite nyfikna. Ibland händer det dock att du stöter på en suris som börjar rabbla paragrafer. Det är tur att det är vanligare på internet än i verkligheten i alla fall. :giggle:

Tillbaka
Topp