Tubdäck!

Tubdäck!
Sneglat lite på att dyka ner i tubträsket igen då en av mina cyklar gör sig bäst med ett par Campagnolo Bora :)
Körde senast tub sommaren 2018 och då tyckte jag Specialized S-Works Turbo II Allround var de bästa. Blev aldrig vän med Vittoria Corsa G+ som jag fick lite för många punkteringar på samt problem med ventil som lossnade från slang.

Sneglat lite på Pirelli P-Zero och Michelin Power Competition nu.
Conti har jag aldrig orkat brottas med.
Återgå till gummislangar igen Emilh!
Jag har fortfarande spår av din jävla gucka på mina kläder sedan förra årets randorace (60 milaren från S-tälje).
Helt omöjligt att tvätta bort.
Ibland, när solen ligger rätt får jag syn på fläckarna (på skorna), garvar o minns turen, haha. Det var en jävligt bra tur.

Tubdäck!
Återgå till gummislangar igen Emilh!
Jag har fortfarande spår av din jävla gucka på mina kläder sedan förra årets randorace (60 milaren från S-tälje).
Helt omöjligt att tvätta bort.
Ibland, när solen ligger rätt får jag syn på fläckarna (på skorna), garvar o minns turen, haha. Det var en jävligt bra tur.

?
Ber åter om ursäkt för det, har själv lite fläckar kvar. Fönsterputs sägs vara bra?

Hur som helst, jag har dumpat Schwalbe Pro One-däcken som visade sig vara på tok för omtåliga, men fortsätter slanglöst. Får kanske skaffa någon sorts varningsflagg för bakomvarande?

Och för att hålla mig OT så blev det ett par Bora One 35 från K&S till italoräsern:
IMG_1062.jpeg

(ny styrlinda ligger och väntar)

Just nu skodd med ett par fräscha Veloflex Arenberg som satt på vid köp, de går nätt och jämnt in i ramen.
När de gjort sitt testar jag Michelin Power Competition då jag gillade kantrådsvarianten mycket.

Tubdäck!
?
Ber åter om ursäkt för det, har själv lite fläckar kvar. Fönsterputs sägs vara bra?

Hur som helst, jag har dumpat Schwalbe Pro One-däcken som visade sig vara på tok för omtåliga, men fortsätter slanglöst. Får kanske skaffa någon sorts varningsflagg för bakomvarande?

Och för att hålla mig OT så blev det ett par Bora One 35 från K&S till italoräsern:
Visa bilaga 442836
(ny styrlinda ligger och väntar)

Just nu skodd med ett par fräscha Veloflex Arenberg som satt på vid köp, de går nätt och jämnt in i ramen.
När de gjort sitt testar jag Michelin Power Competition då jag gillade kantrådsvarianten mycket.
Äsch, jag bara skojade, fläckarna syns bara med förstoringsglas typ. Skön helg...?

Tubdäck!
Tror Gatorskin är det tråkigaste och säkraste alternativet.
Ska man gå punkteringssäkert föredrar jag Tufo. Gatorskin är sjukt stötiga men har ändå ömtålig slitbana som snabbt skärs upp av sten och glas (även om de inte punkterar). Tufo är ungefär lika stötiga/obekväma/"känslobefriade" håller luften ännu bättre, livslängden är bättre, man kan kränga på dem utan att bryta tummarna, likartat pris OCH de går att laga med gucka på ett tryggt sätt.

Tubdäck!
Ska man gå punkteringssäkert föredrar jag Tufo. Gatorskin är sjukt stötiga men har ändå ömtålig slitbana som snabbt skärs upp av sten och glas (även om de inte punkterar). Tufo är ungefär lika stötiga/obekväma/"känslobefriade" håller luften ännu bättre, livslängden är bättre, man kan kränga på dem utan att bryta tummarna, likartat pris OCH de går att laga med gucka på ett tryggt sätt.
Har ej provat dem men det låter onekligen som e bra alternativ.

Tubdäck!
Återupplivar en gammal tråd.

Vart köper man ens tubdäck nuförtiden?
Letar efter ett bra däck som motsvarar GP5000 fast tubdäck. Typ Vittoria, eller Veloflex.
Verkar dock vara svårt att få tag på nya tubdäck överallt? 700c*25mm eller kanske 28mm breda. Några tips?
Med vänlig hälsning

Edit: budget ca 5-600kr per däck, är det rimligt?

Tubdäck!
Återupplivar en gammal tråd.

Vart köper man ens tubdäck nuförtiden?
Letar efter ett bra däck som motsvarar GP5000 fast tubdäck. Typ Vittoria, eller Veloflex.
Verkar dock vara svårt att få tag på nya tubdäck överallt? 700c*25mm eller kanske 28mm breda. Några tips?
Med vänlig hälsning

Edit: budget ca 5-600kr per däck, är det rimligt?
Här finns några:

Tubdäck!
Tack för input! Veloflex tubdäck verkar vara svåra att få tag på?

Har läst något om att man kan spruta in något medel i tubdäcken så de tätar om man skulle få en liten puktering, likt tubeless? Stämmer det och är det då något speciellt medel?

Med vänlig hälsning

Tubdäck!

Har läst något om att man kan spruta in något medel i tubdäcken så de tätar om man skulle få en liten puktering, likt tubeless? Stämmer det och är det då något speciellt medel?

Med vänlig hälsning
En varning: om det är latexslang i tuberna ska du bara hälla i gucka som inte förstör latex.

Tubdäck!

Med vänlig hälsning
Ja och nej; det funkar rätt bra att använda slanglössås som fältreparation, men jag skulle inte köra det förebyggande i finare tubdäck.

Tubdäck!
Bike24 har ett urval, även Lordgun mm

Jag är sugen på att testa ett par Challenge Strada, helst i 30mm om de får plats i min ram.

Just nu rullar jag på Specialized Hell Of The North 28mm, de är riktigt fina, köpte de till halva priset förra året.

Tillbaka
Topp